Cuba cendol paling sedap di Penang, video 'influencer' dihujani komen pertikai status halal

Kepelbagaian makanan yang ada di Malaysia sememangnya menjadi tarikan utama bukan sahaja dalam kalangan pelancong, bahkan kita juga sebagai rakyat di tanah air sendiri jatuh cinta terhadap keistimewaan itu.

Dalam waktu sama, Malaysia yang juga merupakan negara Islam amat menitikberatkan kebersihan makanan tersebut atau dalam erti kata lain status halal pada setiap jenis makan.

 

Cendol 'review' influencer dipertikai?

Bercerita tentang status halal, video seorang 'influencer' menjadi bualan ramai apabila dia dan pasangannya berkunjung ke sebuah gerai  cendol yang dikatakan paling sedap di Pulau Pinang (Penang).

 

@eijamusvlog

Katanya chendol paling sedap kat Penang 🤤

♬ original sound - EijaMus Vlog

 

"Halal ke tak?"

Walau bagaimanapun, amat mengejutkan apabila ruangan komen dipenuhi dengan respon orang ramai yang rata-ratanya mempersolkan status halal cendol tersebut.

"Ustaz dah komen"

"Kami orang Penang tak pernah pergi"

Lebih mengejutkan, segelintir netizen yang menetap di sana juga akui tidak pernah melihat gerai tersebut, malah tidak pernah cuba sekalipun cendol yang menurutnya sedap.

"Kami lalu je..."

"Banyak2 tempat, sini dia makan..."

 

"Naya makan cendol cina"

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen