Bukan dari keluarga senang, pemuda nangis kawan2 hadiahkan 'laptop' sebelum masuk belajar

Bercerita tentang rezeki sebenarnya merangkumi banyak perkara, termasuklah diberi kesihatan yang baik, mempunyai keluarga yang harmoni atau mungkin mengenali seseorang yang sanggup susah senang bersama.

Nangis terima kejutan dari 'member'

Mengambil pendekatan itu, dapat kita lihat dalam perkongsian Farhan di Tiktok yang memaparkan reaksi sahabatnya apabila melihat sebuah komputer riba dihulurkan kepadanya.

 

@5cammers

thanks semua & all the best bro kat tempat baru

♬ original sound - FARHAN.N.N

 

Berdasarkan cerita Farhan, sahabatnya itu akan menyambung pengajian, jadi mereka sepakat untuk kumpul duit membelikannya komputer riba untuk kegunaannya belajar nanti.

Dalam entri tersebut, dia memberitahu hasil kutipan yang berjaya dikumpul dengan rakan-rakan yang lain berjumlah RM1,600.

"Dia selalu bayar senyap2"

Dedah Farhan, rakan-rakan lain menyifatkan pemuda itu seorang yang baik hati apabila dia selalu bayar makanan tanpa pengetahuan mereka.

Lebih menyentuh hati, walaupun bukan dari keluarga yang senang tetapi dia tidak pernah berkira dengan rakan-rakan membuatkan mereka beranggapan sudah tiba masanya untuk membalas semula kebaikan itu.

"Bagusnya korang ni!"

Menjengah ke ruangan komen, ramai akui gagal menahan air mata melihat nilai persahabatan mereka yang sememangnya tidak semua orang berpeluang merasai detik sebegitu.

"Besar hadiah ni"

"Sahabat baik pun rezeki"

Dalam waktu sama, netizen juga mendoakan agar persabahatan mereka berkekalan sehingga akhir hayat.

"Moga persahabatan berterusan"

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen