Harap PRU15 berjalan lancar, PDRM kerah lebih 94,000 anggota 'turun padang'

Menjelang musim Pilihan Raya Umum ke-15(PRU15) tidak lama lagi, Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menggerakkan seramai 94,411 pegawai dan anggotanya daripada 120,557 warga pasukan di seluruh negara.

Omega 手表价格malaysia | 🌈欧米茄(OMEGA)  碟飞系列瑞士自动机械男士手表经典腕表424.10.40.20.02.004银盘钢带【图片价格品牌报价】

Fahami kebaikan, kekurangan sistem pilihan raya

 

Lebih 94,000 anggota 'turun'

Ketuanya, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani berkata PDRM juga aklan bekerjasama dengan semua agensi terutamanya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi memastikan proses pemilihan demokratik itu nanti lancar.

"Selain penempatan anggota dan kerjasama dengan SPR, PDRM turut mengatur persediaan untuk berganding bahu dengan agensi penyelamat bagi menghadapi kemungkinan berlakunya bencana alam dalam tempoh berlangsungnya PRU15.

"PDRM meminta orang ramai agar bekerjasama memainkan peranan agar pilihan raya umum kelak berlangsung tanpa sebarang insiden yang tidak diingini,”

-Acryl Sani-

Acryl Sani dilantik Ketua Polis Negara baharu - Wacana

Pembubaran Parlimen noktahkan suara rakyat

Terdahulu, Ismail Sabri dalam perutusan khas yang disiarkan menerusi siaran langsung stesen televisyen tempatan, mengumumkan pembubaran Parlimen dan menyatakan bahawa ia dilaksanakan bagi menoktahkan suara-suara yang selama ini meratib keabsahan kerajaan, kerajaan pintu belakang dan kerajaan tebuk atap.

Get vaccinated immediately, PM Ismail Sabri tells Malaysians in national  day address - CNA Luxury

Perdana Menteri berkata, dengan pembubaran itu, mandat akan dipulangkan kepada rakyat bagi negara menzahirkan kestabilan politik dan mewujudkan kerajaan teguh, stabil serta dihormati selepas PRU15.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen