Polis Kota Malang bersujud, mohon maaf atas kematian 131 mangsa dalam tragedi Kanjuruhan

Tragedi berdarah yang berlaku di Stadium Kanjuruhan, Malang Indonesia  minggu lalu benar-benar memberikan satu tamparan hebat kepada negara Republik itu.

 

Polis Kota Malang bersujud

Memetik laporan Kompas, Polis Kota Malang bersujud di lapangan sebagai tanda permohonan maaf di atas kematian 131 orang dalam insiden tersebut.

Ketua Pakar Psikologi Forensik dan Pemerhati Kepolisian, Reza Indragiri Amriel berkata, sikap tersebut seharusnya dipuji selain menjadi bukti wujudnya penyelesan dalam diri mereka terhadap masyarakat.

 

"Moga kejadian tak berulang"

Sementara itu, Ketua Polis Kota Malang, Komnbes Budi Hermanto pula mengatakan aksi bersimpuh dan bersujud itu dilakukan untuk meminta maaf kepada Tuhan Yang Maha Esa.

"Kita berdoa agar saudara-saudari kita, Aremania dan Aremanita korban tragedi Kanjuruhan diterima di sisi-Nya dan keluarga yang ditinggalkan diberi ketabahan, serta kita bersama-sama memohon ampun kepada Allah agar peristiwa itu tidak terjadi lagi."

"Kami juga berharap agar situasi kembali kondusif dan persoalan tragedi Kanjuruhan segera selesai."

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen