Seronok kutip siput, pemandu panik kereta hampir tenggelam 'dibawa' air laut

Pantai sememangnya menjadi pilihan kebanyakan individu untuk mencari ketenangan.

Selain melihat keindahan suasana di persisiran, banyak juga aktiviti air lain yang boleh dilakukan seperti menaiki bot, mencari kerang atau siput ketika air laut belum pasang.

 

Myvi hampir tenggelam tengah laut

Jadi, tidak hairanlah jika individu ini terlalu menikmati aktivitinya sehingga tidak semena-mena keretanya sudah berada di tengah laut dan hampir sahaja tenggelam.

 

@shhrulnzm_ Once king, always king. Kesian tapi macam kelakar tapi haih kesian jelah 🙂😌 #fyp ♬ original sound - syashasamsudin - 𝓝𝓢𝓢🔐

 

Dalam video yang dimuat naik 'Shhrul.nzm' menyaksikan kereta jenis Perodua Myvi berwarna putih itu sudah 'berlayar' di tengah laut.

Tidak lama kemudian, berlari orang ramai dan pasukan bomba ke arah laut untuk menyelamatkan kereta berkenaan.

'Moment' berjaya dibawa naik

Walau bagaimanapun, kereta tersebut berjaya dibawa naik semula ke darat yang mana detik kejadian dapat dilihat dalam video dikongsikan oleh 'Mycil Hafez' di platform Tiktok.

  

@mycil_hafez Semoga dipermudahkan #myvi #foryou #fypage ♬ Meeoooow - KHBS0

 

Jika dilihat, warna Myvi putih tadi sudah 'dicemari' dengan pasir pantai, manakala ruang dalamnya pula dimasuki air laut dan pastinya akan menjejaskan keadaan enjin serta komponen lainnya.

"Tiba-tiba air pasang"

Menurut sumber, pemilik Myvi itu tidak sempat menyelamatkan keretanya yang diletakkan berhampiran tempat dia mengutip siput.

Tiba-tiba sahaja air laut pasang dan 'membawa' kereta miliknya dan boleh dikatakan jarak kenderaan itu dengan darat agak jauh.

 

 

"Myvi menggila lagi"

Meninjau ke ruangan komen, rata-ratanya bercakap tentang kehebatan Myvi yang memang tak dapat disangkal lagi sehingga rakyat menggelarnya 'King'.

 "Karat mendatang"

 

 

"Nak jadi kapal selam"

Bukan itu sahaja, mereka turut meninggalkan pelbagai andaian mempersoalkan bagaimana kejadian sebegitu boleh berlaku.

"Bukan Myvi lah kalau tak buat hal"

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen