Punya malas nak turun buang, wanita tanggung rugi, cermin kereta pecah kena sampah jiran

Bagi individu yang mendiami rumah jenis apartment atau kondominium, pasti tahu betapa 'bercintanya' untuk turun ke bawah semata-mata hanya untuk buang sampah.

 

Tanggung rugi sebab sampah jiran

Namun, jangan tak percaya ada pihak yang mempunyai satu tabiat bilamana mereka membuang sampah dengan cara mencampaknya dari tingkat atas sepertimana yang dilakukan jiran wanita ini.

  

@piqahhhhs_

Disebabkan pengguna flat yang bodoh takdak sivik baling sampah dari atas punya pemalaih nak turun buang sampah tadaaa tengoklah sapa yg ke kena tanggung 😮‍💨

♬ original sound - ojccccc

 

Disebabkan tindakan tersebut, tidam semena-mena sampah tersebut terkena cermin keretanya yang diletakkan di parkir pecah berderai.

Bukan itu sahaja, sampah milik jirannya tadi juga terburai menyebabkan keretanya kotor dan berbau.

"Bukan kes khianat"

Menerut penjelasan wanita berkenaan, kejadian bukan berpunca sebab khianat tetapi sikap segelintir jirannya yang amat pemalas untuk turun.

Dedahnya, kos membaiki cermin menelan kos sebanyak RM500 manakala kos mencuci pula hampir RM100 tetapi baunya masih ada walaupun mungkin tidak kuat.

 

"Berat mata memandang"

Meskipun tidak berada di situasi itu, orang ramai seolah dapat merasakan betapa sakitnya hati berdepan manusia jenis tiada sivik seperti pemilik sampah berkenaan.

"Terasa sakitnya"

"Saman jalan terbaik"

Mereka berharap agar wanita itu sabar dan sentiasa mengambil langkah berjaga-jaga atau mungkin boleh terus mengambil tindakan ke atas pelako tak beradan sebegitu.

"Moga dipermudah urusan kak"

 

"Lepas ni sarung kereta"

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen