Lima Tanda Gadis Introvert Suka Anda Dalam Senyap.

Oleh: Zuzu Yasmine

Seperti yang kita tahu orang introvert ini adalah yang pandai sembunyikan banyak perkara termasuklah perasaannya sendiri. Walaupun berhadapan dengan anda, mereka ini mampu menyembunyikan tentang perasaan hatinya. Tetapi sebenarnya, terdapat beberapa perkara yang anda boleh perhatikan jika gadis introvert ini meminati anda secara senyap. Apa yang penting, anda perlu tahu lima perkara ini supaya anda dapat menghidu tingkah laku mereka ini.



1. Cuba cari alasan untuk bercakap dengan anda.

Apabila seseorang menyukai kita, pasti mereka akan berusaha untuk bercakap dengan kita. Walaupun topik itu sangat mudah dan perkara yang remeh. Seperti tandas di mana? Perpustakaan di mana? dan lain-lain. Gadis introvert juga kan melakukan hal ini. Mereka juga akan mencuba mencari alasan untuk bercakap dengan anda mengenai hal yang remeh.

2. Keluar dari zon selesa mereka.

Apabila menyukai sesuatu perkara, kita mesti berusaha untuk mendapatkannya. Maka kita perlu keluar dari zon selesa kita untuk mendapatkan perkara tersebut. Begitu juga gadis introvert ini. Mereka akan bertindak dari laur kebiasaan mereka walaupun, mereka tidak suka akan kelakuan seperti itu.

3. Memberikan nasihat.

Gadis introvert ini paling tidak suka jika hal peribadinya di campur tangan oleh pihak lain. Tetapi dengan ada ia berlainan. Ia menerima nasihat anda dan dia juga sedia memberi nasihat kepada anda. Dia juga tidak teragak-agak untuk membuka ruang kepada anda untuk mendekati dirinya.


4. Prihatin.

Daripada gadis yang suka akan sembunyikan semua perkara menjadi gadis yang lebih prihatin. Tetapi prihatinnya hanya kepada anda dan bukan orang sekeliling. Setiap perkara mengenai anda dia adalah orang pertama yang dapat menghidunya. Kadang kala sikap prihatinnya juga tidak bertempat.

5. Cuba mendekatkan diri.

Apabila tingkah lakunya sudah berubah, maka gadis ini akan mula mendekati dirinya. Walaupun kelihatan kekok tetapi ia tetap mencuba untuk mendekatkan diri dengan anda dalam keadaan yang senyap. Ia seolah-olah orang di sekeliling anda dan dirinya tidak dapat menghidu perbuatannya itu.

Setiap orang boleh berubah apabila ingin mencapai sesuatu yang disukai. Cinta juga mampu mengubah seseorang yang pendiam menjadi agresif dalam mengejar cinta. Jadi jangan takut jika anda melihat tanda-tanda dan perubahan ini dari gadis introvert.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen