Lima Sebab Hubungan Jarak Jauh Adalah Satu Hubungan Yang Kuat.

Oleh: Zuzu Yasmine

Apabila bercakap mengenai hubungan jarak jauh, pasti ramai yang tertanya-tanya mengapa hubungan itu menyakitkan dan sukar untuk dijaga. Kebiasaannya, pasangan yang melibatkan diri dalam hubungan jarak jauh ini, betul-betul kuat untuk menempuhi dugaan. Dan apabila pasangan itu berjaya mengharungi hubungan jarak jauh ini dengan satu ikatan yang sah, ia seumpama satu kejayaan yang sangat besar. Sebenarnya, di dalam kepayahan yang diperkatakan itu, hubungan jarak jauh ini adalah satu hubungan yang sangat kuat berbanding yang sentiasa bersama. Mengapa?



Ini dia, sebab mengapa hubungan jarak jauh itu adalah satu hubungan yang kuat.

1. Menghargai perkara-perkara yang kecil.

Pasangan yang menjalinkan hubungan jarak jauh ini, biasanya akan lebih menghargai perkara-perkara yang kecil. Sebagai contoh adalah barangan yang dihantar daripada pasangan, kejutan yang diberikan pasangan dan lain-lain lagi. Malah seriap gerak geri yang mudah juga akan turut menjadi makna. Pasangan ini tidak akan tertunggu untuk menghargai perkara yang besar tetapi lebih menerima hal-hal yang kecil.

2. Menghargai setiap perbualan.

Komunikasi adalah cara paling mendekatkan jika melibatkan diri dalam hubungan jarak jauh ini. Maka setiap kali berpeluang berkomunikasi, mereka ini akan lebih menghargai detik itu. Walaupun ia sekejap tapi ia amat memadai. Berbanding dengan pasangan yang sentiasa bersama tetapi kekurangan dan tidak menghargai komunikasi.

3. Kepercayaan menjadi satu keutamaan.

Apa yang penting dalam hubungan jarak jauh ini adalah satu kepercayaan yang kuat antara satu sama lain. Ia juga memainkan peranan penting untuk membuat hubungan ini pergi jauh. Biasanya pasangan jarak jauh ini akan lebih percaya akan pasangannya berbanding dengan pasangan yang sentiasa bersama. Rasa curiganya akan dipadamkan dan mula mengingati saat bahagia mereka bersama.


4. Sentiasa menanti hari dengan menghiburkan.

Ini yang menjadikan hubungan jarak jauh itu satu hubungan yang kuat. Anda dan pasangan akan sentiasa menanti hari untuk berjumpa antara satu sama lain. Dan setiap penantian itu akan lebih menghiburkan apabila anda dan pasangan akan sering bercakap mengenai perjumpaan itu. Ia seakan terasa sangat teruja untuk menunggu hari tersebut.

5. Memberi ruang dan masa.

Ini adalah perkara yang pasangan biasa tidak akan memperoleh. Hubungan jarak jauh ini akan diberi oleh pasangannya ruang dan masa. Di mana mereka ini mempunyai ruang dan masa untuk bersama-sama rakannya dan melakukan pelbagai kerja yang perlu. Tiada istilah kongkongan di dalam perhubungan jarak jauh ini.

Jadi, siapa kata hubungan jarak jauh ini sukar dikawal? Ia sebenarnya bergantung pada setiap individu yang memainkan peranan dalam perhubungan itu. Dan ia juga bergantung pada hati seseorang. Jika benar sayang akan pasangannya, tidak ada masalah pun nak jalani hubungan jarak jauh ini.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen