Wahai Wanita, Elakkan 8 Kata-Kata Dan Perkara Ini Ketika Bermesej Dengan Lelaki.

Secara emosi, wanita memang tidak dapat di kawal jika mereka gemar meluahkan perasaan. Mereka kadang kala sangat becok dan kepochi, sehinggakan di whatsapp juga, mereka mahu menaip mesej dengan panjang. Sehinggakan lelaki tiada masa untuk membaca mesej tersebut.



Jadi, kata-kata bagaimana yang sebenanrya akan membuatkan seorang lelaki akan bosan dan meluat dengan anda.

1. “Saya tiada mood! Awak tak paham ke saya period! Tiap-tiap bulan kan saya memang macam ni!”

Jika anda tiada mood sahaja, pasti kata-kata ini yang akan anda lemparkan pada si dia. Cuba anda kawal emosi anda. Wanita yang bijak mengawal emosi ketika marah terutama ketika datang bulan, lelaki akan sentiasa menghormati anda. Percayalah!

2. “Awak tau kan, saya selalu sayangkan awak. Cintakan awak. Rindu kan awak”

Cuba anda sendiri sebagai wanita, membaca dialog ini dengan nada yang manja atau mengada-ngada setiap hari? Meluat atau tidak? Tidak semua lelaki mahu kan kata-kata cinta daripada pasangan mereka setiap hari. Mereka juga mempunyai urusan penting dan tanggungjawab untuk di uruskan.



3. “Sayang!”

Anda perlu tahu simbol-simbol text mesej yang tidak akan menimbulkan pertelingkahan antara anda berdua. Jika “Sayang!”, anda seperti mahu mencari gaduh dengan mereka. “Sayang….” pula, anda seperti memanggil mereka dengan lembut.

4. “K.”

Ketika anda dengan si dia bergaduh, bukan sahaja blue tick pada whatsapp malah anda sering menghantar “K” sahaja pada mereka. Ingat, lelaki juga mempunyai perasaan. Kawal sedikit emosi anda tu!



5. Karangan luahan hati.

Jangan pula anda meluahkan perasaan anda di whatsapp dengan text yang panjang, sehingga hari esok pun lelaki scroll luahan hati anda tanpa sudah.

6. Berkata-kata melalui emoji sahaja.

Anda dengan si dia bergaduh, tetapi respon yang anda beri hanya lah dengan emoji yang tidak senonoh. Lelaki akan menganggap anda tidak serius dengan hubungan kalian berdua.



7. “Pukul berapa nak habis kerja ni? Kenapa tak mesej saya lagi? Kenapa tak call saya lagi!”

Alahai, anda pun sudah tahu si dia habis bekerja pada 6 petang. Ketika memandu mungkin mereka fokus dan lupa untuk tutup silent mode setelah habis meeting. Bersabarlah wahai wanita. Anda perlu memahami situasi mereka.

8. Senyap tanpa kata-kata.

Anda terlalu letih menunggu si dia untuk memberi respon pada whatsapp mahu pun call anda. Jadi anda tertidur. Dia pula yang terlebih risau pada anda. Jangan begitu, bagitahu sahaja anda penat mahu berehat.



Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen