Ciri-Ciri Wanita Yang Mampu Membuat Lelaki Tertarik Secara Saintifiknya.

Oleh: Zuzu Yasmine

Baik lelaki mahupun wanita pasti mereka ini mempunyai ciri-ciri idaman mereka yang tersendiri. Di mana mereka berharap pasangan atau jodoh mereka mempunyai ciri-ciri seperti yang mereka impikan. Bukan itu sahaja, dalam mencari pasangan juga, ciri-ciri ini akan diletakkan sebagai penanda untuk dijadikan sebagai salah satu pilihan hati mereka. Oleh itu, secara umumnya, kaum lelaki ini akan memandang beberapa ciri dalam diri seorang wanita. Jadi terdapat beberapa ciri yang ada pada wanita yang menjadi tarikan utama pada lelaki. Mari ketahuinya.



1. Kebaikan.

Setiap orang mempunyai satu kebaikan yang baik dalam diri mereka. Walaupun, mereka ini juga mempunyai satu sisi yang buruk. Tetapi sudah pasti ada satu kebaikan yang akan ditunjukkan pada orang-orang yang mereka sayangi. Dan apabila kebaikan itu terlihat ia benar-benar ikhlas yang mampu menarik hati seorang lelaki.

2. Jaminan diri.

Anda sentiasa perlu mempercayai rasa percaya diri anda semasa anda berinteraksi dengan seorang lelaki. Semakin anda percaya pada diri anda sebagai seorang individu maka semakin yakin dia akan percaya juga kepada anda. Ia akan menjadikannya lebih selamat tentang jatuh cinta dengan anda.

3. Kecergasan fizikal.

Kecergasan fizikal boleh mempunyai banyak faedah pada diri dan tidak mengejutkan mengapa lelaki cenderung tertarik kepada wanita yang sesuai secara fizikal. Ia menunjukkan bahawa anda tidak malas dan anda bertekad untuk kekal sihat. Seterusnya, ia boleh memberi kesan yang besar terhadap cara anda melihat juga.


4. Keterbukaan emosi.

Teruskan dengan niat anda. Biarkan dia tahu bahawa anda berminat kepadanya. Lelaki cenderung untuk bertindak balas dengan lebih baik kepada wanita yang terbuka tentang apa yang mereka mahu dan yang mereka cari. Tunjukkan kepadanya bahawa anda tidak benar-benar malu tentang mempunyai perasaan untuknya.

5. Positif.

Sentiasa cuba sedaya upaya untuk kekal positif apabila anda berada di sekeliling seorang lelaki. Ini sepatutnya menjadi semula jadi kepada anda. Lelaki tidak suka berada di sekitar wanita yang terlalu negatif atau terlalu dramatik sepanjang masa. Hanya sentiasa cuba untuk mengekalkan getaran positif di mana sahaja anda pergi supaya lelaki melihat anda dalam cahaya yang baik.

6. Kejujuran.

Jadilah jujur dan setulus mungkin. Lelaki cenderung lebih tertarik kepada wanita yang boleh dipercayai. Dan jika anda memperlihatkan diri anda sebagai seseorang yang dia tidak sepatutnya mempercayai atau mengetahui, dia tidak akan mahu menghabiskan banyak masa dengan anda. Dan dia akan selalu tahu jika anda bertindak palsu atau tidak.

Ciri-ciri ini mungkin dianggap remeh tetapi ini adalah ciri-ciri yang kerap seorang lelaki cari pada pasangannya. Hal ini kerana, ciri ini akan menimbulkan keselesaan pada diri lelaki tersebut. Tetapi jangan pernah berpura-pura untuk memiliki ciri seperti ini kerana, lelaki mudah untuk menangkapnya.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen