4 Sebab Teman Lelaki Anda Selalu Tidak Memahami Anda.

Oleh: Zuzu Yasmine

Lelaki dan wanita hanya berbeza dalam banyak cara. Perbezaan ini adalah penghasut untuk banyak hujah dan perselisihan. Adalah dijangkakan bahawa lelaki dan wanita tidak akan dapat sepanjang masa. Ia hampir mustahil. Seorang lelaki dan seorang wanita hanya berbeza pendapat. Jadi wanita, jangan jadi kecewa apabila pasangan anda tidak memahami anda. Berikut adalah sebab mengapa lelaki tidak memahami anda dengan baik.



1. Lelaki tahu anda tidak menyukainya apabila mereka tidak bersetuju dengan anda.

Anda tidak akan selalu melihat ke dalam matanya. Dia juga tahu bahawa anda membencinya apabila seseorang tidak bersetuju dengan anda. Jadi, bukannya memulakan hujah, dia akan membiarkan apa sahaja yang anda katakan dari telinga yang lain. Lebih baik untuk tidak mendengarkan anda dan bukannya perlu melalui perbalahan.

2. Sibuk dengan masalah sendiri.

Kadang-kadang, lelaki anda akan menghadapi masalah mereka sendiri. Jangan salah jika dia hanya mengabaikan anda kerana dia sibuk dengan pemikirannya pada masa ini. Anda juga harus cuba memahami pemikiran dan perasaannya. Hubungan adalah pemberian dan pengambilan.

3. Lelaki tidak tahu apa yang anda mahukan.

Anda mungkin mengatakan satu perkara, tetapi dalam fikirannya, anda mungkin mengatakan yang lain. Dia tahu ini adalah kejadian biasa dalam hubungan anda. Jadi, daripada mendengar apa yang anda katakan, dia akan menyesuaikan anda kerana dia tahu dia akan menimbulkan salah faham anda. Anda berdua perlu belajar bagaimana untuk berkomunikasi antara satu sama lain dengan lebih jelas.


4. Wanita cenderung mengubah topik perbualan.

Hentikan melompat dari topik ke topik secara tiba-tiba. Apabila anda mula bercerita tentang apa yang ada dalam fikiran anda, tidak syak lagi lelaki anda akan kehilangan minat dalam apa sahaja yang anda katakan. Lelaki cenderung membenci perbualan yang tidak masuk akal.

Sebagai wanita anda juga perlu memahami lelaki dari segi pemikiran dan kefahaman mereka. Barulah mereka ini juga akan memahami anda dengan mudah. Bukannya memaksa dirinya memahami anda tanpa anda memahami dirinya.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen