Perkara-Perkara Yang Wanita Tidak Perlu Toleransi Terhadap Pasangannya.

Oleh: Zuzu Yasmine

Seorang wanita perlu belajar untuk berdiri di kaki sendiri walaupun mereka ini mempunyai pasangan yang mampu lakukan semua perkara untuk anda. Hanya kerana anda sepatutnya jatuh cinta dengan seorang lelaki tidak bermakna anda perlu bertolak ansur dengan tingkah laku yang dahsyatnya. Anda seharusnya berani untuk memberitahu tentang isi hati anda kepada pasangan anda, walaupun anda takut jika menyinggung perasaan pasangan anda. Namun begitu, terdapat beberapa perkara yang anda tidak perlu bertolak ansur dengan pasangan anda.



1. Kata-kata kasar yang tidak menyenangkan hati anda.

Dia tidak boleh menghina anda. Anda berada dalam hubungan bersama dia dan dia seharusnya menjadi pembela yang paling teguh. Dia tidak boleh membuat anda berasa buruk dengan kata-kata beliau. Dia tidak boleh melukis anda dalam kata yang tidak baik. Anda tidak perlu menanggung perbincangan kasar dari dia yang melukakan anda.

2. Menjadikan anda bahan ketawa di hadapan orang ramai.

Ia adalah perkara yang bagus jika berkongsi kegembiraan bersama pasangan. Ini bermakna bahawa anda dan pasangan anda akan berkongsi kehidupan yang penuh ketawa dan tersenyum. Tetapi ini kisah yang berbeza apabila anda mula menjadi bahan jenaka sepanjang masa. Dia membuat keseronokan untuk membuat dirinya ketawa dan membuat anda berasa buruk dalam keadaan itu. Itulah sesuatu yang anda tidak perlu bertolak ansur dalam hubungan.

3. Menguasai anda dalam bentuk fizikal dan emosi.

Anda perlu memastikan bahawa anda tidak mempunyai hubungan dengan seorang lelaki yang sentiasa mendorong anda melakukan perkara-perkara yang anda tidak selesa. Dia tidak boleh melakukan apa-apa yang boleh membahayakan anda secara fizikal atau emosi. Dia tidak sepatutnya menguasai ke atas anda apabila anda berada dalam hubungan bersama. Dia harus sentiasa lembut dengan awak dan dia harus sentiasa curahkan anda dengan kasih sayang dan penjagaan.


4. Bermain mata dengan gadis lain di hadapan anda.

Dia tidak sepatutnya menggoda dengan gadis-gadis lain apabila anda berada di hadapannya ataupun tidak. Itulah sesuatu yang anda tidak perlu bertolak ansur. Ia juga sesuatu perkara yang anda tidak sepatutnya bersabar.

Banyak perkara yang anda rasa anda tidak perlu bertolak ansur dengannya sebenarnya. Jika ia adalah sesuatu perkara yang melukakan anda, anda seharusnya bertindak bukannya hanya berdiamkan diri. Hal ini akan menyebabkan si dia akan mula menguasai anda.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen