Pasangan Panas Baran? Lakukan 4 Perkara Ini Terhadap Mereka.

Oleh: Zuzu Yasmine

Mendapat pasangan yang mempunyai sikap panas baran ini agak menakutkan, tetapi kita tidak boleh memilih untuk menyukai siapa yang kita mahu dan tidak. Jadi, apabila mempunyai pasangan panas baran ini, anda perlu tahu cara untuk meredakan kemarahan mereka itu. Bukannya menambah perisa ke atas api yang sedang membara. Berikut adalah beberapa langkah yang anda boleh lakukan untuk tangani mereka apabila mereka sedang marah.



1. Cuba untuk menjadi tenang.

Masalah tidak akan selesai sekiranya kedua-duanya saling berlawanan. Oleh sebab pasangan anda seorang yang panas baran, anda perlu menjadi seorang yang tenang. Anda perlu menjadi pemimpin yang membawa kepada sesuatu yang positif serta berfikiran waras. Walaupun pada ketika itu anda juga sedang marah.

2. Cuba cari tahu apa yang mengganggu mereka.

Seseorang tidak akan marah tanpa sebab, maka dengan itu anda perlu terus mencari tahu apa punca kemarahan dirinya itu. Anda tidak boleh berharap bahawa orang lain akan memperbetulkan perkara itu untuk anda. Tetapi anda perlu menjelaskan perkara yang sebenar di hadapannya secara jelas.

3. Dengarkan apa yang mereka katakan.

Kekurangan komunikasi juga boleh menyebabkan timbul pelbagai salah faham. Maka dengan itu, anda perlu bersedia untuk meminjamkan telinga ada apabila mereka ingin luahkan sesuatu. Anda perlu beri mereka ruang untuk meluahkan apa yang terbuku di hati mereka.


4. Cuba untuk memahami mereka.

Jangan sesekali anda memberikan rasa seperti dirinya tidak munasabah untuk marah. Sebaliknya, cuba untuk memahami keadaan dan sebab mereka marah. Anda harus membuatnya percaya bahawa anda berada di pihaknya.

Melayani mereka yang panas baran ini memerlukan kesabaran yang tinggi. Di mana mereka ini perlu difahami dengan sebetulnya hingga tiada rasa kecurigaan yang datang dalam dirinya. Sentiasa berkongsi sesuatu perkara agar dirinya yakin akan anda.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen