4 Sifat Lelaki Yang Sukar Difahami Wanita.

Oleh: Zuzu Yasmine

Wanita ini sentiasa berfikir secara berlebihan, itu yang menyebabkan dirinya sukar untuk difahami oleh orang lelaki. Berlainan pula dengan orang lelaki ini. Mereka ini lebih tenang dan santai tetapi masih juga sukar untuk difahami wanita. Adakah wanita ini sukar untuk menangkap sesuatu yang mudah? Atau mereka ini lebih gemarkan sesuatu yang begitu merumitkan untuk difahami. Berikut adalah sifat lelaki yang sukar difahami wanita.



1. Pemilihan bentuk badan.

Orang lelaki tidak menyukai wanita yang kurus mahupun yang gemuk. Mereka ini suka melihat sesuatu yang sukar untuk dicapai oleh seseorang wanita. Bagi mereka, jika terlalu gemuk dan kurus ini menunjukkan bahawa wanita itu sukar untuk menjaga dirinya.

2. Tidak suka ambil tahu.

Wanita biasanya mahukan perhatian daripada pasangannya, tetapi lelaki pula lebih memilih untuk tidak kisah akan pasangannya. Mereka beranggapan bahawa, mereka tidak perlu mememaksa seseorang menceritakan hal peribadinya kepadanya. Ia juga tidak kisah sekiranya pasangannya tidak begitu berkongsi.

3. Pemilihan pakaian.

Agak sukar untuk melihat lelaki yang memilih pakaian yang agak lama. Hal ini kerana, lelaki lebih suka memilih sesuatu yang selesa dan sedap mata memandang. Maka dengan itu mereka ini lebih mudah dan pantas ketika membeli belah.


4. Terlalu tenang.

Apabila berhadapan dengan masalah mereka ini lebih santai dan tidak terlalu terburu-buru. Mereka tahu setiap masalah itu ada penyelesaiannya, maka dengan itu mereka hanya perlu mencari penyelesiannya bukan menambahkan lagi masalah.

Empat sifat ini sememangnya akan membuat wanita pening untuk memahami lelaki. Hal ini kerana, wanita sentiasa memikirkan sesuatu secara berlebihan, manakala lelaki pula lebih memikirkan tujuan dan perkara yang ringan.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen