Elakkan 4 Tempat Ini Pada Temu Janji Yang Pertama.

Oleh: Zuzu Yasmine

Anda pasti seronok apabila seseorang yang anda minati mengajak anda untuk bertemu pertama kalinya. Namun begitu, anda dan dia bingung hendak pilih di mana tempat pertemuan itu. Maka dengan itu, terdapat empat anda perlu elak untuk pergi kerana ia akan mengganggu privacy anda. Jom ketahui.




1. Pusat membeli belah.

Tempat ini terlalu terbuka. Ia juga hanya akan membuat anda rambang mata untuk membeli belah. Bukan itu sahaja, perbualan anda juga terbatas.

2. Ketika anda keluar bersama-sama rakan.

Ini bukan temu janji tetapi lebih kepada untuk melepak bersama rakan anda. Ia juga akan membuat dirinya tidak berasa selesa kerana ia pertemuan pertama anda. Jangan anda bertindak tidak adil terhadapnya.

3. Di majlis keramaian keluarga anda atau keluarganya.

Tindakan ini juga tidak betul. Ia akan membuat anda kelihatan terdesak untuk memperkenalkan si dia kepada keluarga anda, begitu juga sebaliknya. Sudah pasti pertemuan di tempat ini akan membuat kalian berasa tidak selesa.



4. Gym.

Walaupun anda suka pergi ke gym ataupun ingin menunjukkan kecergasan anda, ia tetap bukan tepat yang sesuai. Anda seharusnya tidak boleh mementingkan diri. Bukan itu sahaja, ia juga mungkin tidak akan hadir ke tempat itu.

Jangan pernah salah memilih tempat untuk pertemuan pertama ini. Hal ini kerana, ia akan mendatangkan kesan buruk kepada tanggapan si dia terhadap anda.


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen