Selepas Melalui 5 Perkara Ini, Anda Pasti Miliki Hubungan Yang Terbaik.

Oleh: Zuzu Yasmine

Hubungan terbaik adalah idaman setiap orang, di mana mereka ini akan kurang bergaduh, kurang salah faham dan pelbagai lagi. Namun sebelum memperoleh hubungan yang terbaik, sepasang kekasih itu pasti telah melalui ujian percintaan yang tersendiri. Sama anda bersama pasangan yang sama ataupun pasangan yang lain. Masing-masing mempunyai pengalaman dalam hubungan cinta mereka. Berikut adalah lima perkara yang telah dilalui oleh mereka yang miliki hubungan yang terbaik.



1. Rasa kecewa terhadap hubungan lalu.

Mereka yang pernah merasai kekecewaan akibat hubungan lalu yang tidak berhasil pasti akan memberi segala usaha yang terbaik dalam hubungan yang baru. Bukan itu sahaja, mereka juga tidak mahu kekecewaan yang dahulu berulang lagi. Maka mereka akan mengelakkan perkara itu dengan inginkan menjalinkan satu hubungan yang terbaik.

2. Redha dan ikhlas dalam perhubungan.

Pasangan yang menjalinkan hubungan seperti ini juga merupakan mereka yang sentiasa redha dan ikhlas menerima keburukan pasangan mereka. Hal ini kerana, kesukaran untuk redha dan ikhlas dalam menerima keburukan pasangan akan menyebabkan berlakunya perbalahan dengan kerap.

3. Faham erti rasa disakiti.

Sesiapa sahaja yang pernah disakiti akan bertindak untuk tidak akan menyakiti orang lain. Hal ini kerana, mereka pernah merasai dan menangani rasa disakiti itu. Jadi mereka tidak mahu orang yang mereka sayangi merasai sama seperti mereka rasai.


4. Menjadi seorang yang kuat.

Mereka ini juga adalah seorang yang kuat, di mana mereka ini menerima segala kelemahan pasangan dan akan terus setia menerima segala kesakitan sehingga pasangan mereka itu sedar akan perbuatan mereka. Jadi mereka harus kuat dan bijak untuk menambat hati pasangan hingga menjadikan pasangan mereka matang dalam hubungan.

5. Berada dalam hubungan yang matang.

Hubungan yang terbaik pastilah lahir daripada mereka-mereka yang matang. Hanya mereka yang matang sahaja akan melakukan perbutan yang matang dan bukan budak-budak. Bukan itu sahaja, mereka ini menjadi matang hasil dari hubungan yang terdahulu.

Jika anda tidak pernah disakiti atau terluka, maka anda perlu menjadi seorang yang kuat untuk mendapatkan hubungan yang terbaik ini. Jangan pernah sesekali menyerah kalah dalam pergaduhan yang melibatkan hal kecil.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen