Kenali Lelaki Yang Bersifat Lebih Sensitif Berbanding Wanita.

Oleh: Zuzu Yasmine

Sudah menjadi lumrah wanita yang mereka ini sensitif terhadap semua perkara yang berlaku disekeliling mereka. Sebenarnya bukan hanya wanita sahaja yang sensitif lelaki juga sensitif. Sifat sensitif lelaki ini mugkin kadang kala kurang kelihatan tetapi apabila benar-benar mengenalinya anda mungkin akan lihat sifatnya yang sensitif. Berikut adalah sifat-sifat yang anda pada lelaki yang sensitif.



1. Sukakan haiwan dan kanak-kanak.

Lelaki yang bersifat sensitif ini lebih bersifat penyayang. Di mana mereka ini sukakan haiwan dan kanak-kanak. Mereka ini akan terdedah dengan perkara-perkara yang tidak perlu menunjukkan ego serta sifat sensitif mereka.

2. Suka sembunyikan perasaan.

Mereka ini juga suka menyembunyikan perasaan mereka. Di mana mereka tidak mahu tunjukkan kepada orang lain siapa diri mereka sebenarnya. Apa yang mereka rasa mereka lebih banyak simpan berbanding meluahkan perkara tersebut.

3. Mudah terasa hati.

Sikap mudah terasa itu akan ditunjukkan kepada mereka yang benar-benar mengenalinya sahaja. Mereka ini juga dikatakan manja dan kebudak-budakkan, di mana mereka ini sukar menerima teguran daripada orang lain.


4. Suka akan dihargai.

Siapa yang tidak suka jika diri mereka ini dihargai. Tetapi semua lelaki akan mengawal ego mereka apabila pasangannya cuba menghargai mereka namun tidak lelaki ini. Mereka ini akan tersenyum bahagia sama seperti wanita apabila dihargai.

5. Mempunyai prinsip yang tersendiri.

Jangan memandang rendah terhadap mereka ini. Lelaki yang sensitif ini mempunyai prinsip yang tersendiri. Di mana jika seseorang telah melukakan hatinya, sukar untuk mereka menerima orang itu kembali.

Jika anda menemui lelaki ini pasti anda akan merasa bahagia di sampingnya. Hal ini kerana, kemahuan, kehendak serta kefahaman mereka hampir sama dengan apa yang anda inginkan.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen