Kelebihan & Keburukan Apabila Si Isteri Bergaji Lebih Besar Daripada Si Suami.

Zaman sekarang, kos sara hidup di bandar makin meningkat. Jika isteri tidak bekerja dan membantu suami menyara kehidupan, alamatnya makan pasir sahaja. Inisiatif isteri bekerja dan membantu keluarga adalah sangat diharapkan oleh suami. Tapi, apabila si isteri bergaji lebih besar dari suami pula akan mendatangkan isu yang kurang senang dalam rumah tangga.



KELEBIHAN

1. Membantu suami.

Apabila si isteri bergaji lebih, dapatlah membantu suami menyara keluarga. Almaklumlah kos sara hidup sekarang ini makin meningkat, jadi suami tentu gembira bila isteri boleh sama-sama membantu menyasara kehidupan.

2. Berdikari.

Kebiasaannya isteri yang bergaji besar ini lebih berdikari dan tidak terlalu bergantung dengan suami. Bila isteri berdikari, kepala suami pula tidak serabut.



KEBURUKAN

1. Queen control.

Hal ini tidak mustahil berlaku, bila isteri bergaji besar, sudah tentu wang isteri yang banyak berbelanja untuk keluarga. Apabila hal ini berlaku, isteri akan rasa berkuasa dan mula jadi queen control.

2. Maruah.

Kena family yang ambil kisah hal ini, mulalah ada kata-kata yang tak sedap didengar. Maruah si suami mungkin akan sedikit tercalar membuatkan suami berasa rendah diri dan tidak selesa akan keadaan ini.

Anda masih keseorangan?

831,006 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah laman web cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen