Percaya Pada Pasangan Menyebabkan Hubungan Lebih Tahan Lama?

Oleh: Zuzu Yasmine

Hubungan yang terbina tidak cukup hanya setia sahaja. Keraguan yang kerap akan menggoyangkan satu hubungan yang setia, walaupun anda dan pasangan itu saling setia antara satu sama lain. Sebab itu pentingnya kepercayaan kepada pasangan. Apabila percaya, kita tidak akan ragu-ragu kepada dirinya. Berikut adalah pentingnya kepercayaan terhadap pasangan dalam hubungan.



1. Kerjasama dengan pasangan menjadi lebih selamat. Tiada bimbang, cemburu, atau keresahan.

2. Hubungan menjadi satu proses yang mengubah anda menjadi orang yang lebih baik dan dewasa.

3. Hubungan akan menguatkan anda dan pasangan anda kerana rasa kepunyaan sebagai satu pasukan.


4. Anda akan lebih bersedia untuk mengambil risiko mempercayai bahawa pasangan anda boleh dipercayai jika sesuatu berlaku.

5. Menyelesaikan kedua-dua masalah ini menjadi masa untuk lebih dekat dan mengenali keperibadian pasangan anda, bukan satu saat yang menghalang anda daripada pasangan anda.

6. Anda akan mempunyai hubungan yang penuh dengan rasa syukur untuk satu sama lain, bukannya hubungan yang disengajakan untuk membetulkan kelemahan pasangan tersebut.

Walaupun dirinya pernah melakukan kesilapan, jangan terus meragukan dirinya. Cuba untuk memberinya sedikit kepercayaan agar hubungan yang dibina itu akan mendatangkan kebaikan untuk kedua-dua pihak. Jangan sesekali cuba menjalinkan hubungan tanpa kepercayaan, ia akan menyakiti anda sendiri.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen