Teman Lelaki Yang Tidak Romantik Adalah Yang Terbaik? Mari Ketahuinya.

Oleh: Zuzu Yasmine

Hanya kerana dirinya tidak romantik itu tidak bermakna dirinya tidak bagus untuk anda. Anda tidak boleh memiliki teman lelaki yang romantik serta yang terbaik dalam diri seseorang. Kemungkinan anda akan menjumpai yang romantik tetapi tidak pandai menjaga anda dan kemungkinan anda akan menjumpai seseorang yang tidak romantik tetapi bagi anda dia adalah yang terbaik. Berikut adalah beberapa perkara yang lelaki tidak romantik akan lakukan.



1. Dia akan mendorong anda untuk menjaga kesihatan serta kecergasaan diri anda. Dia tidak mampu untuk membuat anda kelihatan cantik tetapi ia mampu untuk membuat anda tampil lebih cantik. Dia mendorong anda untuk menjadi sihat kerana ia akan membuatkan anda berasa lebih baik tentang diri anda. Ia akan memberi anda mempunyai keyakinan untuk melakukan lebih banyak perkara dan menjadi manusia yang lebih baik.

2. Dia akan memberi nasihat yang jujur yang tidak mungkin orang lain akan berikan kepada anda. Walaupun ia bukan lah satu perkara yang ingin didengari tetapi ialah satu kejujuran yang ada pada dirinya. Anda perlu tahu bahawa kebenaran tidak selalunya manis dan romantik. Tetapi ia mengajar anda untuk menghadapinya dengan lebih berani.

3. Dia hanya duduk tenang serta mendengar anda mengomel dan mengadu tentang hari yang dahsyat yang berlaku pada anda tanpa cuba untuk menyelesaikan masalah untuk anda. Dia tahu bahawa anda tidak semestinya mencari nasihat atau bantuan. Dia tahu bahawa anda hanya mahu melepaskan masalah dan kebimbangan anda. Dan dirinya berikan semua itu untuk anda.


4. Dia memaksa dirinya untuk menonton filem atau mendengar lagu-lagu yang biasanya dia tidak berminat kerana dia tahu bahawa ini adalah perkara yang anda suka. Dia ingin meletakkan dirinya di dalam dunia anda sebanyak mungkin dan itulah sebabnya dia mahu mendedahkan dirinya kepada banyak perkara dalam kehidupan yang mungkin mempengaruhi keperibadian atau tingkah laku anda.

5. Dia tidak menahan anda daripada menjalani kehidupan yang anda mahu. Dia membolehkan anda menjadi sesiapa sahaja yang anda mahu. Ia bukanlah satu isyarat yang romantik, tetapi ia bercakap mengenai bagaimana dia melihat anda sebagai seorang manusia. Dia memahami anda berada dalam hubungan itu tidak bermakna dia merasa berhak untuk menentukan bagaimana anda akan hidup bersama diri anda sendiri.

Lelaki seperti ini bukan seorang yang bermulut manis dan hanya tahu perkara yang sweet sahaja, tetapi mereka ini lebih memberi kebahagiaan pada diri anda baik dalam jangka masa panjang mahupun pendek.


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen