Ingin Bertemu Dengan Cinta Sejati Anda, Bagaimana Ciri-Cirinya?

Oleh: Zuzu Yasmine

Cinta itu sangat diperlukan oleh semua orang dalam hidupnya. Kehadiran cinta sejati ini boleh menjadikan sebagai salah satu semangat untuk meneruskan cabaran di atas muka bumi ini. Namun begitu, bagaimana untuk mencari cinta sejati ini yang merupakan peneman kita di kala hari tua nanti. Berikut adalah ciri-ciri yang perlu ada pada cinta sejati anda.



1. Saling bergantung antara satu sama lain.

Di saat anda hilang arah, dirinya akan hadir untuk memimpin tangan anda untuk terus bangkit. Bukan itu sahaja, dia juga tidak akan melepaskan tangan anda sehingga anda benar-benar bangkit dari kesakitan anda. Anda juga akan melakukan perkara yang sama terhadap dirinya. Tidak akan pernah meninggalkan dia di saat perlukan sokongan.

2. Rasa selesa tanpa kekok.

Apabila kalian merasa selesa dengan seseorang ia akan menjadikan anda mudah untuk berbual dengannya. Pelbagi perkara mampu menjadi topik perbualan anda walaupun ia adalah satu perkara yang remah. Tiada perasaan kekok yang kalian sembunyikan.

3. Saling menjaga perasaan.

Apabila anda menemukan seseorang dalam hidup anda, anda dan dirinya akan mula menjaga perasaan antara satu sama lain. Kalau boleh anda tidak mahu dirinya terluka kerana perbuatan anda. Anda dan dirinya tahu bahawa setiap pergerakan serta kelakuan perlu dijaga kerana perlu menjaga hati masing-masing.


4. Ada ketika susah dan senang.

Jika dirinya ada ketika anda susah dan senang itu bermakna dirinya sememangnya cinta sejati anda. Agak sukar untuk seseorang yang tidak ikhlas dengan kita untuk setia di sisi ketika kita berada dalam keadaan yang sukar. Tetapi, jika dia seorang yang ikhlas dengan anda pasti ia akan setia di sisi anda tidak kira masa dan keadaan.

5. Wanita baik untuk lelaki yang baik.

Jika anda inginkan cinta sejati anda adalah seorang yang baik, maka anda perlu perbaiki diri anda terlebih dahulu. Pastikan anda penuhkan dada anda dengan ilmu-ilmu yang akan membantu diri anda. Perbaiki diri anda agar seimbang antara dunia dan akhirat, barulah cinta sejati anda akan hadir dari mereka yang baik-baik.

Jangan terlalu mengejar cinta sejati sehingga lupa untuk memperbaiki diri. Cinta sejati itu akan hadir apabila tiba masa yang tepat, bukan hanya itu ia juga hadir apabila anda telah bersedia.


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen