5 Tanda Si Dia Sangat Mementingkan Kejujuran Daripada Anda.

Oleh: Zuzu Yasmine

Jangan memandang rendah terhadap isu kejujuran dalam hubungan ini. Biasanya pasangan yang pernah dilukai ini akan lebih memandang kejujuran ini sebagai satu perkara yang serius. Mana tidaknya, dirinya tidak mahu anda akan mengecewakan dirinya lagi. Maka dengan itu, mari lihat bagaimana mereka ini mula mencari kejujuran dalam diri anda.



1. Dia meminta untuk melihat telefon anda dan periksa mesej anda.

Dia ingin memeriksa sejarah mesej anda hanya untuk memastikan bahawa anda tidak bercakap dengan orang yang tidak boleh dibicarakan. Dia mahu dapat mengawal siapa yang anda berkomunikasi kerana dia tidak mempercayai anda.

2. Dia meminta untuk meluangkan masa bersama anda semua jam sepanjang hari.

Dia tahu bahawa hanya dia boleh mengawasi anda dan dia hanya ingin menghabiskan semua waktunya dengan anda. Dengan cara itu, dia dapat mengawasi setiap pergerakan anda dan pastikan anda tidak melakukan sesuatu yang melukakan di belakangnya.

3. Dia mempunyai sejarah mencederakan orang atau terluka dalam hubungan masa lalu.

Banyak kali, masalah kepercayaan dapat dari trauma hubungan sebelumnya. Dan jika dia mempunyai sejarah dengan pengkhianatan serta sukar untuk kawalan emosi pada masa lalu, ada kemungkinan yang lebih tinggi dia akan membawa itu ke dalam hubungan anda dengannya juga.


4. Dia sentiasa perlu tahu di mana anda pergi sepanjang masa.

Dia sentiasa mahu dirinya tahu di mana anda berada. Walaupun dia tidak berada di sana, dia sentiasa menyedari bahawa anda perlu berkongsi lokasi anda kepadanya.

5. Dia meyakinkan anda untuk tidak melakukan perkara yang anda mahu lakukan.

Dia cuba untuk mengawal hidup anda dan membuat keputusan bagi pihak anda. Dia memaksa anda melakukan sesuatu yang anda tidak mahu lakukan atau dia memelihara anda daripada melakukan perkara-perkara yang anda mahu lakukan.

Jika dia mempunyai tanda-tanda seperti ini, anda perlu berhati-hati dengan dirinya. Jika anda melukakan hatinya, kemungkinan anda akan dilukakan olehnya. Maka hati-hati dengan tindakan anda.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen