Tanda-Tanda Teman Lelaki Anda Adalah Calon Ayah Terbaik.

Oleh: Zuzu Yasmine

Menjadi seorang bapa mahu ibu adalah satu hal yang sukar sebenarnya. Mana tidaknya, tugas untuk mendidik serta memastikan buah hati anda membesarkan dengan sihat itu perlukan satu kesabaran dan kekuatan yang cukup. Apabila anda mempunyai anak nanti pasti anda mahu dirinya membesar dengan penuh dengan pelindungan. Maka dengan itu, mempunyai pasangan yang ada ciri-ciri kebapaan adalah sangat penting. Mari lihat jika pasangan anda mempunyai tanda-tanda sebagai ayah yang terbaik.



1. Tidak menggunakan emosi dalam bertindak.

Emosi adalah satu perkara yang sukar untuk dikawal. Biasanya apabial emosi menguasi diri, anda akan mengalami satu kesukaran untuk mengawal tindakan. Tetapi tidak bagi teman lelaki anda, dirinya lebih bijak dalam mengawal emosi untuk setiap perkara. Jadi tiada masalah untuk dirinya menghadapi kanak-kanak.

2. Mempertimbangkan banyak perkara dalam membuat keputusan.

Apabila satu perkara berlaku, sudah pasti anda akan mengambil keputusan dengan terburu-buru. Tetapi tidak bagi pasangan anda. Dirinya lebih memikirkan keadaan sekeliling sebelum dirinya membuat sesuatu keputusan. Bagi dirinya, setiap keputusan yang dilakukan itu perlu memuaskan hati semua orang.


3. Gembira apa adanya.

Dirinya tidak mengharapakan satu perkara yang lebih, tetapi berusaha untuk memberikan yang lebih baik. Namun begitu, dirinya tetap berasa gembira dan terima apa sahaja yang ada. Dirinya tidak mahu satu perkara yang sempurna tetapi lebih kepada memikirkan perkara yang lain selain kesempurnaan. Baginya tiada manusia yang sempurna.

4. Tidak mementingkan ego.

Jika duhulu dirinya lebih mengutamakan egonya, kini dirinya sudah berubah. Ego bukan lagi menjadi masalah kepada dirinya. Dia kini boleh merendahkan ego dirinya demi anda. Jadi anda dirinya tidak ada masalah dalam menagani kanak-kanak yang mempunyai pelbagai ragam.

Sifat kebapaan pasti akan ada dalam diri setiap orang. Tetapi cara penerimaan seorang lelaki terhadap kanak-kanak agak berbeza. Jadi pasangan anda yang bagaimana?


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen