Tanda-Tanda Pasangan Anda Berubah Demi Kebaikan Perhubungan.

Perubahan itu boleh berlaku kepada sesiapa sahaja, baik selepas anda putus cinta ataupun ketika sedang hangat bercinta. Bukan hanya itu, perubahan ini juga membawa dua maksud, sama ada ia membawa kepada keburukan atau kebaikan. Selalunya kita akan mengharapkan satu perubahan yang baik dari pasangan kita demi hubungan yang dibina. Mari kita lihat bagaimana mereka ini mula berubah.



1. Menanyakan apa yang disukai atau tidak.

Mungkin kelakuannya membuat anda sedikit berasa rimas, maka ia pun menanyakan kepada anda, kelakuan yang bagaimana yang membuat anda selesa dan tidak berasa rimas. Walaupun baru bertanya dam belum melakukan perubahan, ini membuktikan bahawa ia adalah salah satu usaha mereka untuk menjaga hubungan kalian.

2. Mula mengawal beberapa kelakuan yang tidak disenangi.

Apabila anda menyatakan bahawa anda tidak merasa selesa dengan kelakukannya, maka ia mula membatasi kelakuan tersebut dihadapan anda. Sebagai contoh, jika dirinya lambat bersiap hingga membuatkan anda menunggunya berjam-jam, kini dirinya mula untuk hadir lebih awal ataupun datang pada waktu yang tepat.


3. Mula menanyakan rakan-rakan anda mengenai orang yang penah anda minat.

Dirinya juga memberanikan diri untuk mencari tahu akan apa yang anda minat dan tidak. Dan sasarannya sudah tentu lah rakan baik anda. Dia akan menanyakan apa ciri yang perlu ada untuk menarik minat anda. Ini juga merupakan salah satu usaha untuk memikat hati anda.

4. Melakukan perubahan.

Walaupun tidak berubah secara drastik, namun anda boleh lihat kemajuan yang dilakukan dari hari ke hari. Kebanyakan kelakuan serta tingkah lakunya yang tidak disukai anda mula dikurangkan. Dia juga kelihatan sentiasa beringat agar tidak mengulangi kesalahan yang sama yang boleh membuatkan kalian bergaduh.

Apabila pasangan anda sudah mula berubah, anda harus tahu bahawa dirinya terlalu sayang akan anda, maka hargai setiap usaha yang dilakukannya. Tetapi anda harus ingat perubahan ini akan kelihatan apabila anda begitu teliti melihat tingkah laku mereka.


Anda masih keseorangan?

830,872 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah laman web cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen