Lakukan 4 Perkara Ini Apabila Anda Merasa Ragu-Ragu Terhadap Pasangan.

Oleh: Zuzu Yasmine

Setelah menjalinkan hubungan dengan seseorang, tidak salah sekiranya anda merasa ragu-ragu terhadap perhubungan anda. Yang mana hubungan itu nanti mungkin menjadi masa depan anda. Tetapi ragu-ragu dan berdiam diri sahaja tidak mencukupi, cuba untuk ambil sedikit tindakan yang mungkin akan membantu anda. Cuba lakukan empat perkara ini.



1. Fahami apa yang anda inginkan.

Perkara yang paling utama yang anda harus tahu adalah apa yang anda inginkan dari hubungan yang anda bina ini. Anda haus fahami keinginan anda. Jangan mengabaikan apa yang anda inginkan. Hal ini kerana, ia akan melibatkan masa depan anda. Anda seharusnya mendapatkan kebahagiaan bukan kesakitan.

2. Berbincang dengan pasangan anda.

Apabila anda tidak mampu untuk menghadapinya bersendirian, cuba untuk lakukan perbincangan bersama pasangan anda. Jangan berbincang dengan orang lain. Hal ini kerana, ditakuti rakan-rakan anda akan hanya memburukkan perasaan anda itu bukan membantu anda. Jadi anda harus berbincang dengan pasangan anda dan mengetengahkan apa yang anda rasai.

3. Jangan biarkan hubungan anda tergantung.

Setiap perasaan dan perkara yang berlaku menjadi punca anda mengantunggkan hubungan anda. Anda harus berterus terang kepada pasangan anda. Tidak pun anda perlu menyelesaikannya bersendirian. Sebagai contoh tamatkan hubungan anda jika tidak mampu untuk menghilangkan rasa tersebut ataupun cuba untuk berfikiran positif terhadap hubungan tersebut.


4. Sedari perasaan anda ketika bersamanya.

Ini perkara paling utama yang anda perlu pastikan. Apa perasaan anda ketika bersama dengannya. Adakah masih ragu-ragu atau tenang sahaja. Jika anda merasa tenang boleh jadi perasaan ragu-ragu anda itu hanya mainan perasaan sahaja. Jadi cuba untuk pastikan apa yang anda rasai sebenarnya.

Perasaan ragu-ragu ini boleh jadi dalam pelbagai sebab. Antaranya anda merasakan dia bukan jodoh anda ataupun dirinya berlaku curang. Jadi anda harus pastikan tindakan mana yang perlu anda ambil. Jangan tersilap langkah pula.


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen