Kenali Bahasa Cinta Dari Pasangan Yang Membuat Percintaan Anda Semakin Erat.

Oleh: Zuzu Yasmine

Komunikasi amat penting dalam perhubungan, ia mampu membantu satu hubungan yang renggang menjadi satu hubungan yang erat. Kekurangan komunikasi dalam apa jua hubungan adalah sangat tidak menyeronokkan. Sebab itu lah wujudnya bahasa cinta ini. Bahasa cinta ini bukan hanya melibatkan komunikasi sahaja, tetapi ia juga melibatkan perbuatan kedua-dua pasangan. Jom kita ambil tahu mengenai bahasa cinta yang perlu ada dalam perhubungan ini.



1. Kata-kata pujian dan sokongan.

Perkara yang perlu ada dalam hubungan, pasti lah kata-kata pujian serta kata sokongan kepada pasangan. Perkara seperti ini mudah sahaja, tetapi ramai yang memandang ringan akan perbuatan ini. Hal ini kerana, perbuatan ini mampu membangkitkan keyakinan pasangan anda. Selain itu juga, ia membuat pasangan berasa ada seseorang yang akan sentiasa menyokong dirinya. Cuba jika pasangan tidak memberi kata-kat sokongan terhadap pasangannya, pasti lah pasangan akan mula merenggangkan diri.

2. Masa yang berkualiti.

Disamping itu juga, masa yang berkualiti dalam perhubungan ini sangat penting. Walaupun jangka masa yang singkat tetapi ia berkualiti pasti dapat membantu juga. Cuba jika masing-masing terlalu sibuk dengan kerjaya sehingga tiada masa, bagaimana ingin membentuk perasaan yang ada untuk menjadi lebih kuat. Jadi meluangkan masa yang berkualiti ini pasti membantu setiap pasangan lebih mengenali antara satu sama lain.


3. Memberi bantuan.

Sebagai pasangan yang baik, sudah pasti memberi dan menghulurkan bantuan itu tersangat lah perlu. Hal ini kerana, pasangan anda sudah pasti akan mengharapakan anda dalam setiap perkara. Jadi tidak salah sekiranya memberikan sedikit bantuan dalam setiap perkara yang dirinya perlukan. Sedikit bantuan itu mampu menambah kasihnya kepada anda ye. Jadi jangan kedekut hulurkan bantuan.

4. Hadiah.

Memberi hadiah ini bukan satu perkara yang penting, tetapi ia mambantu untuk menyerikan hubungan yang anda bina. Ia sekadar mengembirakan pasangan anda. Hal ini kerana dirinya akan merasa dihargai oleh anda, sebab itu lah perlu adanya sedikit pernyeri dalam hubungan ini. Jika tidak ia kelihatan sama dan mendatar sahaja.

Empat perkara ini adalah perkara yang paling mudah dalam mengeratkan hubungan, namun begitu, banyak lagi cara lain untuk anda eratkan hubungan anda. Apa yang penting anda dan pasangan lakukan empat perkara ini dahulu. Selamat mencuba.


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen