"Walaupun Selalu Buat Lawak Tapi Tegas Dalam Mendidik Anak" Jelas Bonda Rozita Terhadap Peribadi Aliff Syukri.

Oleh: Zuzu Yasmine

Sifat dan kelakuan kita ini kadang kala tidak sama apabila berhadapan dengan orang ramai dan juga ahli keluarga kita sendiri. Bahkan ibu kita juga yang akan lebih memahami dan mengenali sikap anaknya walaupun pelbagai kata-kata yang diberikan kepada anaknya itu.

Setiap ibu akan lihat kelebihan anak-anaknya. Begitu juga Bonda Rozita Ibrahim iaitu Ibu kepada Dato Seri Aliff Syukri.

Menurut perkongsian beliau melalui Instagramnya, walaupun anaknya itu selalu membuat lawak tapi dia seorang yang penyayang dalam menguruskan anak-anak.




                   

“Masa saya dekat Australia saya perhati Kri didik anak-anaknya walaupun dia pelawak sewel. Dia bagus sangatt dengan anak penyayang. Dia tak mewah makan baik pakaian, anak-anaknya pandai kemas bilik pakai baju urus sendiri.

Tegas penting supaya mereka tedidik. Saya sembang-sembang denagn menantu, nanti anak besar bila dia just tau serba sedia susah dia nak survive kalau biasa senang.


Kita nak didik. Urus diri dan sopan wajib didikan sejak kecil lagi dah besar kalau dia buat cara dia kita tak boleh buat apa dah. Setidak-tidaknya kita dah cuba didik yang elok ikut budaya kita.

Cucu berdua ni lah comel baik sangat budak ni. Macam anak patung.

                      


Sayang Baem dengan Yusuff, kuat tenaga dia nak protect adiknya.”

                      

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen