Inginkan Tambah Kewangan Yang Ada Sekarang Ini, Mungkin Anda Boleh Lakukan 5 Perkara Ini.

Oleh: Zuzu Yasmine

Pasti sahaja semua orang mahu memiliki wang yang banyak untuk membeli segala barang yang dimahukan. tapi tidak semua orang tahu bagaimana mencari wang pendapatan tambahan dengan betul sekiranya pekerjaan yang ada ini tidak memberikan dirinya masa untuk lakukan kerja yang lain.

Anda merasakan gaji anda tidak mencukupi bahkan anda merasakan anda ingin menjana pendapatan yang lebih dari apa yang anda ada sekarang? Bukan kerana wang yang ada ini habis anda belanjakan tapi anda sengaja mencari wang yang lain untuk memenuhi tabungan anda dengan kadar segera.

Jadi apa yang harus anda lakukan? Mungkin 5 idea ini membantu anda untuk dapatkan pendapatan lebih.



1. Menjalani perniagaan bersama rakan-rakan.

Perkara yang biasa akan dipilih oleh sesiapa pun adalah menjalani perniagaan. Anda boleh memilih untuk menjadi dropship, agent ataupun anda ingin memiliki perniagaan anda sendiri bersama rakan-rakan anda.

                     

Tidak salah pun sekiranya anda dan rakan-rakan saling berkongsi kewangan untuk menubuhkan sebuah perniagaan, mana tahu perniagaan tersebut berhasil.

2. Sediakan perkhidmatan sesuai dengan kepakaran anda.

Ada mempunyai kepakaran dalam bidang tertentu? Jika ada, anda boleh memilih perkara ini sebagai salah satu cara menjana pendapatan sampingan anda. Ia tersangatlah berbaloi sekiranya anda memiliki kepakaran dalam bidang graphic design, fotografi, makeup pengantin dan pelbagai lagi. Jika anda mahir dengan kepakaran anda, tiada masalah untuk gunakannya.

3. Menjual barangan terpakai.

                     

Jika kemahiran tiada, dan anda merasakan anda tiada rakan yang boleh dipercayai, mungkin anda boleh cuba untuk menjual barangan terpakai. Ketika ini, barangan terpakai sangat mendapat tempat di hati pengguna. Mana tidaknya, mereka boleh miliki dengan harga yang murah tapi kualiti setanding dengan yang baru.


4. Minta bos naikkan gaji.

Jika anda berani dengan perkara ini, anda boleh lakukannya. Itu jika anda yakin bahawa bos anda berpusa hati dengan hasil kerja anda selama ini. Cuba lah untuk minta kenaikan gaji anda.

5. Cari part time.

                        

Terlalu banyak kerja part time yang ditawarkan ini. Cuma anda mahu atau tidak sahaja untuk lakukannya. Apa yang boleh anda lakukan adalah dengan berkerja sebagai pelayan restoran, megambil part time fotogarfi, mengambil part time sebagai penghantar makanan anda banyak lagi. Cuma anda ada masa untuk perkara ini?

Menjana pendapatan lebih itu sememangnya agak sukar pada awalnya tapi selepas anda biasa tiada masalah pun akan perkara ini.


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen