Anak Tak Suka Makan Sayur? Ikuti Tips Dari Farah Lee.

Anak-anak yang masih kecil dan sedang membesar memang cerewet dari segi pemakanan terutamanya sayur-sayuran. Dengan tekstur sayur yang tidak menarik, kemudian tiada perasa, memang agak sukar untuk menarik perhatian anak-anak untuk makan sayuran. Malah, anak-anak mudah tantrum sekiranya dipaksa untuk makan sayuran oleh para ibu bapa.

Ibu bapa yang mana sahaja tidak mengalami situasi sebegini, termasuk Farah Lee dalam mengendalikan anaknya sendiri. Ikuti perkongsian beliau di laman instagramnya…

********

farahlee_

Nah secret tips Farah supaya Maream makan sayur. All the way from Malaysia to the UK ✈

Hehe.. Maream tu memang suka sayur tapi sometimes tengok mood dia jugak. So untuk make sure diet dia sentiasa balance or anyone ada anak yang refused to eat vege, elok sangat sneak vege into meal dorang with pasta from @eatalianexpress.freshpasta ni.

Sebab pasta ni diperbuat dari 10 fresh vege like broccoli, cauliflower, carrot, purple carrot, green spinach, sweet potato, beet root, purple cabbage, pumpkin & tomato. Selain tu pasta Eatalian Express ni 100% natural tanpa gula/ garam/pengawet/ pewarna/MSG.

Omma sure dorang confirm suka gila nak makan sebab colorful so makan pasta from @eatalianexpress.freshpasta bukan je boleh buat dorang sihat dan happy, tapi mak ayah dorang jugak happy takyah nak gaduh2 lagi paksa anak makan sayur kan.? Hehe..

And untuk preggy mommy pun sesuai amalkan pasta ni untuk make sure kesihatan anak kita jaga sejak dalam kandungan lagi. I am one yang sangat concern tentang pemakanan masa pregnant, breastfeed and up to today. Bertabahlah Maream . Tag sikit mommies / daddies yang anak dia tak makan sayur tu. Or tag kawan2 yang tak makan sayur pun okay jugak.

********

Selamat Mencuba Dan Selamat Beramal.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen