Mungkin Nampak Biasa, Tetapi Perkara Ini Mampu Buat Anda Rasa Bahagia.

Oleh: Zuzu Yasmine

Mengumpul mood yang baik untuk menjadikan hari anda lebih bahagia biasanya perlu dimulakan dengan diri sendiri dahulu. Sekiranya anda sudah berasa baik dan positif dalam diri anda, pasti tidak susah pun untuk anda kekal bahagia sepanjang hari.

Untuk kekalkan mood anda dalam keadaan yang baik, gembira dan psotif ini mudah sahaja. Tidak perlu menggunakan wang ringgit, tidak perlu mempunyai kekasih hati atau melakukan perkara-perkara yang menyusahkan diri sendiri. Anda sebenarnya boleh bergembira dan miliki mood yang baik sepanjang hari dengan mudah.



Untuk berasa gembira setiap hari dan semua aktiviti berjalan dengan lancar, nampaknya anda harus selalu menerapkan perkara-perkara sederhana ini.

Perkara-perkara yang membuat anda rasa bahagia:



1. Senyum

Walaupun mudah, tersenyum dapat membuat orang di sekitar anda mendapat getaran positif dalam diri anda. Lebih-lebih lagi, senyuman dapat membuatkan orang berasa selesa di dekat anda. Jangan malu untuk tersenyum, selain dapat menjadikan diri anda kelihatan lebih manis, tersenyum juga merupakan ibadah.

2. Menyebarkan perkara yang positif

Di samping tersenyum, menyebarkan perkara positif lain seperti membuat orang ketawa atau menjadi selesa di dekat anda juga boleh membuat anda bahagia, kerana itu bermakna anda merasa bernilai dan selalu menyenangkan.



3. Jangan berperasangka buruk terhadap orang lain.

Untuk kekal perasaan sebegini, buang segala perasaan yang tidak baik dalam diri anda. Sebagai contoh, buang rasa tidak puas hati, iri hati, dengki mahupun tanggapan buruk terhadap orang lain. Cuba untuk melihat kebaikan dalam diri mereka dan berfikiran positif terhadap orang lain. Jika anda sentiasa memikirkan hal yang negatif, itu yang membuat anda tidak mempu rasai kebahagiaan sendiri.

Untuk bahagiakan diri sendiri ini mudah sahaja, cuma kadang kala kita sahaja yang menyukarkannya. Sebarkan senyuman, positifkan diri serta jauhkan buruk sangka pada orang pasti anda akan rasai bahagia.
v

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen