Wanita Mula Berkedut Pada Usia 27 Tahun. Alamak, Kena Segera Cari Jodoh Ni!

Oleh: Zuzu Yasmine

Semua wanita di dunia ini berpeluang melalui zaman tuanya, namun tahukah anda di usia berapa kah wanita mula berkedut terutama pada wajah? Secara amnya, usia wanita mula berkedut ini tidak sama dan berbeza bagi setiap orang. Namun, kita boleh lihat purata berdasarkan pemerhatian terhadap orang sekeliling kita ataupun lihat perubahan pada diri kita sendiri.



Banyak di antara wanita mengatakan kedutan kecil di wajah mula terlihat pada usia 27 tahun. Setiap wanita akan mengalami perubahan hormon selepas usia 26 tahun, wanita yang sudah berkahwin lebih cenderung untuk kelihatan lebih tua sekiranya penjagaan kulit dan badan tidak dijaga dengan betul. Walaubagaimanapun masih ramai wanita di luar sana yang masih kekal awet muda disebabkan banyak faktor, antaranya berbadan kecil, atau meraka yang sememangnya menjaga makan dan senaman.



Meskipun kedut sudah mula kelihatan, itu tidak bermakna anda perlu hilang perasaan ingin kekal cantik hanya kerana terasa diri sudah tua. Pemikiran sebegini harus diubah kerana penjagaan kecantikan dan kesihatan adalah perlu tidak kira usia anda berapa. Jika bedak dan gincu juga tidak pernah dicalit, kebarangkalian untuk anda kelihatan lebih tua dari usia adalah tinggi.

Sebenarnya, memiliki kulit yang kering juga menjadikan anda lebih berpoensi untuk kulit berkedut lebih awal dari usia sepatutnya. Kerana itulah anda perlu mengetahui jenis kulit yang anda miliki supaya mudah untuk anda membeli barangan penjagaan kulit yang sesuai dengan kulit anda. Jika tersalah, mungkin boleh timbul masalah lain pula.



Bagi yang sudah mencecah 27 tahun, cuba lihat di wajah anda terutama di bawah mata dan bawah mulut, adakah sudah terbit kedutan kecik yang dulunya tiada? Jika belum ada, bermakna anda masih kelihatan muda daripada usia sebenar.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen