Apabila Berdua Ada Yang Ketiga, Ini Ayat Kawal Diri Dari Hawa Nafsu Apabila Keluar Berduaan.

Oleh: Zuzu Yasmine

Sudah menjadi fitrah manusia dimana mereka ini ingin rasa dicintai dan mencintai oleh seseorang. Berkenalan dan bertemu tentu saja akan menjadi salah satu cara untuk merasai perasaan sebegitu yang hingga membawa ke pada satu hubunngan yang halal.

Ada orang yang mulakan satu percintaan yang mana ia sememangnya membahayakan kedua-dua insan yang berlainan jantina. Ketika bercinta itu tentu sahaja lebih banyak masa berduaan berbanding keluar bersama rakan. Dikatakan tidak ada privacy kalau ada orang ketiga.


Tapi dalam anda berdua itu, sememangnya ada pihak yang ketiga iaitu syaitan. Dia ini akan mendatangkan perasaan yang sukar untuk dikawal iaitu hawa nafsu. Sebab itu elok jika bawa orang lain ketika berjumpa, bukan sahaja dapat mengawak nafsu anda tetapi juga mengelakkan fitnah antara kalian.

Dalam perkongsian Penceramh Bebas, Da’i Wan ada memberi sepotong ayat yang boleh kita gunakan untuk mengawal gelojak hawa nafsu seorang lelaki apabila bertemu seorang perempuan atau sebaliknya.



Jelasnya, kata ulama ada satu keadaan syaitan akan dapat mengawal seseorang lelaki mahupun perempuan iaitu apabila syahwat seseorang itu berada naik dan tinggi.

Ayat yang dikongsikan oleh Da’i Wan ini boleh diamalkan sekiranya berdepan dengan situasi berkenaan. Katanya lagi, baca ayat ini berulang kali jika rasa tak mampu untuk mengawal hawa nafsu.


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen