Orang Muda Jangan Lupa Untuk Buat 5 Pelaburan Ini Demi Masa Hadapan Yang Lebih Baik.

Oleh: Zuzu Yasmine

Zaman sekarang ini, masing-masing berlumba-lumba nak ada asset sendiri, pelaburan malah simpanan yang banyak. Bukan sekadar berlumba untuk perkerjaan sahaja tetapi kesenangan hidup pada masa depan juga amat dititik beratkan.

Selalunya, anak muda ini agak lambat sedikit untuk mempunyai kesedaran mengenai kepentingan simpanan dan pelaburan ini. Namun, kini tidak lagi. Ramai sahaja anak muda sudah turut berluma-lumba melakukan pelaburan, simpanan untuk masa depan malah merajinkan diri dengan mendekati ilmu-ilmu yang berguna.


Pelaburan adalah aktiviti untuk mengembangkan duit yang ada dengan menggunakan kuasa compound interest. Dalam bahasa lebih mudah adalah menyimpan atau menabung. Cuma bezanya adalah simpanan anda boleh jadi satu keuntungan mahupun sebaliknya.

Buat anak muda yang baru berjinak-jinak dengan pelaburan, 5 jenis pelaburan yang boleh anda gunakan untuk membuat simpanan dengan mudah.











Adalah diingatkan, segala perkara perlukan usaha dan jangka masa. Jangan mudah tertipu dengan cara mudah untuk mendapat kemewahan dan kekayaan, nak-nak lagi jika ia skim cepat kaya.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen