Kenali Seseorang Berdasarkan Warna Kegemarannya, Ia Juga Beri Pengaruh Pada Pemikiran & Hubungan Juga.

Oleh: Zuzu Yasmine

Setiap orang mempunyai warna yang mereka minati secara perbadi. Ada yang memilih warna tersebut kerana keselesaan warna tersebut pada dirinya. Warna memainkan peranan penting untuk semua orang. Warna juga mempunyai kuasa untuk mempengaruhi emosi, perasaan, dan warna juga mempunyai kuasa untuk menyembuhkan. Psikologi warna digunakan oleh ahli psikologi untuk membantu pesakit melalui masa yang sukar. Psikologi warna boleh digunakan untuk hampir apa sahaja termasuk hubungan.

Warna mempunyai keupayaan untuk mencetuskan tindak balas emosi dan mental yang berbeza pada seseorang dengan hanya melihatnya. Berikut adalah beberapa warna yang boleh menjejaskan pemikiran dan hubungan seseorang.



Anda tahu warna kegemaran pasangan anda? Masa inilah untuk anda lebih kenal dengan dirinya secara peribadi.

Hijau

Warna hijau digunakan untuk penyembuhan dan membantu seseorang memproses emosi dan fikiran. Ramai orang mengaitkan orang hijau dengan iri hati. Sebenarnya, hijau adalah warna yang bergema dengan chakra jantung anda. Hijau membawa cinta dan penyembuhan. Ini dapat membantu anda menyembuhkan luka terdahulu dan melihat masa depan yang lebih cerah dan menjanjikan. Menambah hijau dalam hidup anda seperti bentuk tumbuhan, hiasan atau pakaian dapat membantu anda memproses semua perasaan untuk tetap tenang.

Cream dan Tan

Warna ini boleh membantu memulakan perkara baru. Kedua-dua krim dan coklat adalah warna neutral untuk menggalakkan kejelasan dan kekuatan untuk memulakan sesuatu. Krim dan coklat mempunyai rasa yang mesra, ini dapat membantu anda dan pasangan anda memahami satu sama lain dengan lebih baik supaya anda dapat bergerak ke hadapan.



Pink dan Magenta

Warna merah jambu dan magenta membawa kasih sayang dan kelembutan. Pink dikaitkan dengan banyak perkara seperti cinta, kasih sayang, pemahaman, dan keharmonian. Menambah warna-warna ini kepada kehidupan anda dan hubungan akan membawa kelembutan dan kasih sayang kepada cinta anda sambil juga menerangkan cinta kasih diri dan kebahagiaan.

Ungu

Ungu boleh memberikan cita-cita, kreativiti, kemewahan dan misteri. Ungu, berkait rapat dengan royalti. Ia membawa rasa mewah, misteri, kreativiti, dan cita-cita ke dalam kehidupan seseorang. Ini akan membantu anda mempunyai hubungan yang lebih mendalam dengan pasangan anda.

Biru

Warna yang mewakili keterbukaan, kejujuran, dan komunikasi. Ini membantu membina perhubungan melalui kepercayaan dan kesetiaan. Menambah warna biru untuk hidup anda akan membantu anda sentiasa bercakap tentang kebenaran dan meningkatkan kemahiran komunikasi anda dengan pasangan anda. Jadi ia membolehkan hubungan menjadi kuat.



Merah

Warna merah menunjukkan cinta, kegembiraan dan semangat. Ini akan membawa anda menjadi orang yang lebih yakin. Warna merah juga boleh membuat hubungan anda dengan pasangan anda lebih sengit dan romantis.

Kuning

Warna itu sudah pasti untuk membawa rasa bahagia dan riang. Ia juga merangsang keselamatan dan rasa hormat. Menambah bunga kuning ke rumah akan membawa kebanggaan dan keyakinan kepada kehidupan anda.

Penggunaan psikologi warna dalam kehidupan seharian dapat membantu hubungan anda dengan serius dan mengekalkan kesihatan mental dan emosi anda.



Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen