"Merokok Antara Penyumbang Utama Masalah Ketidaksuburan Suami..." Baik Berhenti Segera!

Oleh: Zuzu Yasmine

Bila bercakap tentang masalah ketidaksuburan dan sukar hamil ini, tentu sahaja banyak jari akan menuding ke arah kaum wanita tanpa ada usul periksa yang jelas. Ia seolah-olah bila ada masalah ini sahaja, wanita atau isteri sahaja yang bermasalah atau dia sahaja yang selayaknya dituduh sebegitu rupa.

Sedangkan, suami juga tidak ketinggalan untuk berdepan dengan masalah ketidaksuburan. Nak-nak lagi, jika si suami itu adalah seorang perokok tegar. Bahaya sebenarnya rokok ini ya.

Kebanyakan lelaki tidak mahu membuat test kesuburan kerana ego mereka sendiri. Jadinya, jika isteri yang normal dirawat kesuburan dan buat ujian sebanyak mungkin pun tentu tidak akan jumpa penawarnya jika suaminya itu sendiri yang berdegil.

Ada juga yang samakan dirinya dengan rakan-rakannya yang merokok lain. "Kawan aku merokok jugak, mengandung je bini dia" .



Setiap orang berlainan, apa dia makan tak sama macam awk makan hari-hari. Apa awak amalkan tak sama macam dia amalkan hari-hari.

So kesimpulan turunkan ego, sama-sama ikhtiar. Semoga perkongsian Zaquan Zack dari laman Twitter ini dapat manfaat buat kalian semua.










Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen