Kelebihan Mencari Jodoh Melalui Laman Mencari Jodoh, Lebih Banyak Pilihan Yang Ada.

Oleh: Zuzu Yasmine

Ramai orang yang tidak percaya akan laman mencari jodoh ini. Ada yang berpendapat bahawa dekat sini mudah berlakunya penipuan, ataupun perkenalan ini bukan untuk tujuan serius tapi sekadar main-main. Lebih banyak yang negatif dari positif.

Tapi, jika dilihat melalui sudut positif, laman mencari jodoh ini membantu mereka yang tiada masa untuk mencari pasangan, tidak mempunyai keyakinan dan pemalu serta mereka-mereka yang sudah puas mencari di dunia luar.



Nak tahu apa lebihnya mencari pasangan melalui kaedah ini, jom baca ini.

Tidak perlu melihat wajah

Paling seronok ia tidak perlu memperlihatkan wajah anda. Mungkin akan meletakkan gambar sdi profil tapi itu tidak akan membuatkan anda rasa malu atau gementar. Malah, akan ada mereka yang hanya melihat gambar saja sudah mempunyai keinginan untuk berkenalan dengan anda. Cara ini sesuai buat mereka yang sangat pemalu.

Boleh cari ikut keinginan anda

Paling seronok bila anda boleh pilih mengikut cita rasa anda. Bagaimana wajahnya, perkerjaan, taraf pendirikan serta status. Semuanya anda boleh pilih ikut anda. Jika saling suka dan sesuai boleh teruskan, jika tidak boleh cari lain.



Banyak pilihan

Banyak pilihan akan membuatkan anda tidak tahu nak pilih yang mana. Pilihan yang banyak ini akan membuat anda lebih berhati-hati dalam memilih dan juga teliti. Tidak perlu terburu-buru, kerana anda boleh berkenalan dengan ramai orang dalam satu masa.

Tidak takut kalau kene reject

Kalau depan-depan kena reject tentu ia memalukan diri anda, tapi kalau melalui kaedah ini anda tentunya tidak kisah. Mana tidaknya, satu reject ramai lagi yang menanti. Bahkan anda juga berpeluang reject orang.



Jimat masa

Sudah tentu menjimatkan masa anda kerana anda hanya perbual melalui laman ini saja diawal perkenalan. Boleh kongsi banyak perkara tanpa rasa kekok. Anda boleh lakukan perkara ini saat di rumah sambil menonton tv, makan mahupun pada waktu malam. Jimat tidak perlu keluar rumah hadap jam dan habiskan minyak tapi cukup sekadar rehat di rumah saja.

Boleh jumpa bila sudah bersedia

Ini paling seronok, bila anda dah kenal dia melalui kaedah ini, tentu anda sudah boleh agak bagaimana orangnya. Jadi anda akan lebih bersedia untuk berjumpa dengannya bila tiba waktunya. Tentu kalian akan cepat selesa dan serasi.

Berkenalan melalui kaedah ini memang seronok, tapi anda juga kena sentiasa berhati-hati dan berwaspada. Tidak semua orang mempunyai niat yang sama seperti anda.



Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen