Cari Pasangan Hidup Yang Sesuai Berdasarkan Keperibadian Anda Melalui 4 Karakter Wajah Lelaki Ini.

Oleh: Zuzu Yasmine

Ketika memilih pasangan, tentunya anda cenderung untuk mencari yang serasi dan sesuai dengan peribadi anda. Sebagai contoh, jika anda seorang yang banyak cakap, tentunya anda mahukan pasangan yang pendiam sebagai teman hidup. Barulah kalian akan saling melengkapi.

Wanita selalunya dianggap seorang yang lebih memandang rupa terlebih dahulu sebelum berkenalan dengan seseorang. Jika seseorang itu sesuai dan sedap dipandang oleh matanya, maka lelaki tersebut mempunyai peluang yang tinggi untuk berkenalan dengannya.



Untuk memilih lelaki yang sesuai buat anda, cuba ikuti ujian personaliti ini dulu. Caranya hanya dengan memilih salah satu daripada empat lelaki yang ditunjukkan dalam gambar, hasilnya nanti akan menunjukan lelaki mana yang sesuai buat diri anda.



Lelaki pertama

Jenis lelaki nombor satu menunjukkan kematangan dan 'kebapaan'. Ini menggambarkan sekiranya kita mempunyai keperibadian sebagai 'anak perempuan' yang memerlukan perhatian dan kasih sayang. Kerana tingkah laku kita sering disebut sangat tidak matang, kerana kita tidak pernah tahu dengan tepat apa yang kita mahukan.

Dari segi hubungan, kita sering merasa kurang perhatian daripada pasangan, ini menjadikan hubungan berubah, akibatnya perasaan akan perlahan-lahan pudar dan mula mengakhiri hubungan secara sedikit demi sedikit.



Untuk merasa diterima dan disayangi, anda disarankan untuk memilih lelaki yang mempunyai tanggungjawab menjaga dan membantu menyelesaikan semua masalah anda. Dia juga harus dipenuhi dalam berbagai aspek kehidupan, bahkan keinginan yang paling tidak masuk akal.

Ciri ini sepenuhnya terdapat pada lelaki 'kebapaan'. Kebolehpercayaan, keyakinan, dan beberapa perkara autoritarian dalam tingkah laku mereka, akan memungkinkan untuk membina hubungan yang panjang dan harmoni. Kerana anda dengan senang hati akan mematuhi syaratnya dan kadang-kadang anda akan berkelakuan seperti anak perempuan mereka yang taat.

Lelaki kedua

Jenis kebudak-budakan. Sesuai untuk wanita yang lebih bersifat keibuan, jadi anda akan merasa sangat diperlukan oleh suami atau pasangan.

Anda juga dengan senang hati menumpukan semua masa lapang anda hanya untuk orang yang tersayang, dengan ikhlas, perlindungan dan perhatian sepenuhnya. Di sebalik kesetiaan, kesabaran, jauh dalam hati anda juga mempunyai keinginan untuk mengawal orang yang dikasihi untuk diri sendiri dan menjadi keutaman yang tidak dapat disangkal.



Oleh itu, lelaki ini sesuai untuk anda. Mereka akan senang menerima kedudukan wanita yang dominan dalam keluarga dan bersedia mematuhinya walaupun dalam sekecil-kecil perkara, untuk menjadi pasangan yang ideal.

Jenis lelaki nombor dua ini akan senang dijaga dan menjaga kita, mereka juga bermimpi bahawa akan ada seorang wanita yang dapat melindunginya dari semua kesulitan hidup.

Lelaki ketiga

Wanita bebas juga sesuai untuk lelaki yang bebas kerana mereka menganggap anda sangat menarik dan bercita-cita tinggi.



Sebilangan besar lelaki tidak dapat menandingi, kerana mereka tidak terbiasa memberikan kebebasan yang diperlukan oleh pasangan mereka. Di samping itu, selain kepercayaan yang meluas jika lelaki tidak menginginkan hubungan yang serius, sebenarnya, kebanyakan dari mereka masih memilih hubungan jangka panjang dan serius dengan tahap tanggungjawab tertentu.

Untuk hidup bahagia, kalian akan memerlukan hubungan yang paling bebas dengan menghormati ruang dan masa peribadi masing-masing. Hubungan seperti itu hanya dapat dibina dengan lelaki yang cerdas, berwawasan dan bebas yang dapat berkongsi pandangan mereka dalam hubungan cinta.

Lelaki keempat

Lelaki yang juga boleh bertindak sebagai rakan, dan bersedia untuk berkongsi semua situasi kehidupan dengan anda. Kerana sangat penting bagi anda untuk merasakan minat dan keperluan yang sama dari pasangan anda, dan keinginan mereka untuk menghabiskan masa sebanyak mungkin bersama.



Tanpa sedar, kalian berusaha untuk menjadi sangat diperlukan oleh seorang lelaki. Menyatakan diri anda sebagai kekasih dan teman untuknya, kerana anda selalu bersedia untuk menyelamatkan dan memberi nasihat yang baik.

Hubungan sedemikian dapat menyumbang kepada perkembangan hubungan yang lebih harmoni. Akan menjadi lebih sukar bagi anda untuk membina hubungan dengan lelaki bebas, yang mempunyai pendapat mereka sendiri mengenai segala hal.

Namun, jika anda bersikap fleksibel dan menyedari bahawa masa lapang dapat dihabiskan tidak selalu bersama, tetapi juga secara terpisah, maka anda juga dapat menjalin hubungan yang panjang dan berkekalan dengan lelaki bebas.

Jadi, pilihan berdasarkan rupa tadi sesuai atau tidak dengan ciri-ciri yang anda cari selama ini?



Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen