Trick Rapat Dengan Rakan Pasangan, Mulakan Dengan 5 Langkah Ini Dulu.

Oleh: Zuzu Yasmine

Sebagai pasangan yang baik, anda tentunya akan cuba berkenalan dan merapatkan diri dengan orang sekeliling pasangan anda. Selain dari keluarga tentunya rakan-rakan pasangan adalah orang yang perlu anda dekatkan diri.

Kalau anda sememangnya sudah berkenalan dengan rakan-rakannya tentu mudah tapi buat yang masih belum berkenalan dengan rakan-rakannya, macam mana nak dekat dengan mereka?



Haaa... ini tips untuk anda dekatkan diri dengan pasangan anda.

Tunjuk sikap ramah anda dengan mereka

Bukan tunjuk diva atau tunjuk pasangan anda itu milik anda, tetapi lebih kepada tunjuk kemesraan anda. Walaupun anda ini seorang yang pendiam dengan orang yang baru kenal sekalipun, jangan tunjuk sikap sombong tapi murahkan dengan senyuman saja. Sekali sekala berbual kosong dengan mereka juga.



Beri masa untuk pasangan dan rakannya

Jangan anda sekat masa pasangan anda untuk lepak bersama rakannya. Beri masa untuk mereka, kalau kurang percaya anda pun boleh ikut serta. Biasanya kalau pasangan anda tidak dikongkong tentunya rakan-rakannya akan mudah mesra dengan anda juga.

Sekali sekala lepak bersama mereka

Jangan sekali dah kenal cukup sampai disitu saja, tetapi cuba untuk lepak bersama dengan mereka. Kalau boleh lepak bersama dengan kerap, barulah kalian dapat bina kemesraan dengan lebih erat lagi. Mungkin awal-awal saja agak kekok tapi lama-lama tentu macam rakan sendiri.



Follow media sosial mereka

Menjadi satu perkara biasa bila berkenalan dengan orang baru tentunya anda ingin tahu mengenai media sosial mereka. Maka dengan itu, jangan lupa untuk follow semua media sosial rakan pasangan anda. Pada masa yang sama ini peluang baik untuk anda perhatikan pasangan anda dalam diam.

Jangan lupa jadi rakan pada pasangan mereka

Paling seronok bila anda menjadi satu geng dengan pasangan rakan-rakan si dia. Mana tidaknya, selain boleh luangkan masa bersama, kalian juga boleh saling mengetahui tindakan pasangan anda. Bukan itu saja, anda juga akan lebih selesa bila lepak bersama rakan-rakannya.

Selain dari keluarga pasangan, rakan-rakan pasangan juga memainkan peranan penting. Mana tidaknya, mereka ini mampu meracuni pasangan anda. Jadi jangan lepaskan peluang untuk rapat dengan mereka.



Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen