Hanya Orang Yang Pernah Dicurangi Saja Tahu Sakitnya Dicurangi...

Oleh: Zuzu Yasmine

Kadang tak tahu mana silap diri ini,

Apa lebihnya si dia berbanding kita ini,

Apa kurangnya dia berbanding kita.



Bila seseorang dicurangi, semua perkara menjadi tertanya-tanya. Bagaikan terpinga-pinga bila kita telah lakukan yang terbaik untuk hubungan tapi sudahnya berakhir macam itu saja. Orang yang dicurangi tentunya akan rasa tersiksa dan kecewa tapi orang yang berlaku curang tentunya merasakan itu adalah perkara biasa.



Bukan semua orang tahu bagaimana rasanya dikecewakan dan dicurangi, sedangkan diri sudah menjaga baik hubungan tersebut. Rasa diri tidak berguna apabila semua perkara yang dilakukan selama ini hanyalah sia-sia dan tidak dihargai.

Tidak cukup dengan itu, harapan dan kepercayaan yang diberikan juga dihancurkan tanpa ada sedikit pun rasa simpati.

Tapi bila ditanya mengapa dan kenapa?

Hanya orang yang berlaku curang saja yang mampu beri sejuta alasan. Hanya dia yang mampu memberi alasan kenapa dia lakukan itu. Bahkan hanya dia saja yang nampak segala buruk dan kesalahan anda.Sudahnya, apa yang dia lakukan itu adalah berpunca dari anda juga.



Semuanya hanya kerana dia tak pernah dicurangi. Sebab itu dia tidak merasakan betapa sakitnya tindakan itu. Bagi dirinya itu semua perkara yang mudah, bukan perkara yang perlu dikenang atau difikirkan.

Buat yang dicurangi, jangan meratapi orang yang tidak menghargai anda, sebaliknya berdoalah agar sembuhkan rasa kecewa dan dijauhi dengan mereka yang seperti itu selepas ini. Minta petunjuk, penyelesaian dan jalan keluar dari apa yang anda rasakan saat ini.



Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen