Bila tebus talak bukan bererti salah isteri, ikuti penjelasan dari lelaki ini

Oleh: Zuzu Yasmine

Tiada suami isteri yang merancang untuk bercerai selepas mendirikan rumah tangga, tentunya memilih untuk hidup bersama dan saling bahgia hingga ke akhir hayat. Itu hanya perancangan sebagai seorang manusia selebihnya telah diatur dengan sebaiknya.


Tapi bila berlaku perpisahan, orang sekeliling akan menuding jari siapa salah dan siapa betul, jika si isteri yang meminta cerai, tentunya akan dipandang serorang tapi si suami pula disanjung kerana dikatakan cuba pertahankan hubungan.

Situasi ini juga berlaku dalam masyarakat kita baru-baru ini, untuk memahami lebih lanjut, sama-sama kita fahami perkongsian dari Syahr Musafir ini.

Hanya mereka yang ketahui kebenaran

Yang suami dipuji, manakala isterinya meminta cerai pula sebaliknya. Sedangkan tiada siapa yang tahu perkara sebenar belaku melainkan pasangan ini.

Kalau isteri tebus talak, isteri yang salah ke?

Ramai yang masih tak faham akan penceraian secara tebus talak ini. Syahr Musafir juga turut menjelasakan perkara ini secara terperinci.

Semoga perkongsian ini dapat memberi pegajaran kepada kita semua yang masih kurang dalam ilmu rumah tangga ini. 


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen