Usia hanya pada angka, atuk dan nenek sah bergelar suami isteri pada waktu PKP

Setiap manusia di atas muka bumi ini sudah tertulis takdir hidup mereka sejak dari alam rahim lagi dan setiap daripada mereka juga sudah ditetapkan bahagian rezeki masing-masing.

Siapa sangka walaupun sudah melewati usia, seorang atuk kini sah bergelar suami sekali lagi.

 

Nikah PKP

Sebelum pelaksanaan PKP, pasangan yang bergelar 'atuk dan nenek' ini telah mencuri perhatian ramai apabila posting cucunya telah tular di laman Twitter selepas atuknya selamat diijabkabulkan pada 13 Januari yang lalu.

 

Perkahwinan memang sudah dirancang

Meninjau di ruang komen pula, perkahwinan antara atuk dan nenek barunya adalah hasil daripada sebulat suara anak-anak yang memang telah merancang perkahwinan tersebut dan dipersetujui oleh ayah mereka sendiri.

 

Tarikh nikah dipercepatkan

Majlis yang sepatutnya akan berlangsung pada 15 Januari ini terpaksa diawalkan susulan pengumuman pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan(PKP) yang tidak membenarkan mana-mana majlis keramaian dilakukan.

Didoakan semoga masjid yang dibina berkekalan

Ruang komen turut dipenuhi bermacam-macam gelagat anak muda yang kelihatannya kecewa mengenangkan nasib diri sendiri yang masih bujang menjelang tahun 2021. 

 

  

 

Anda masih keseorangan?

840,215 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah laman web cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen