Buku teks Sains Tingkatan 5 perkenal topik Covid-19

Sejak dunia digemparkan dengan penularan virus Covid-19 ini, boleh dikatakan hampir semua aktiviti terpaksa dihentikan untuk sementara waktu sehinggalah wabak ini kembali reda. Bukan sahaja mengorbankan banyak nyawa tetapi turut mengubah norma hidup semua manusia di atas muka bumi ini.

Penemuan zahrah yang tak dapat dillihat oleh mata kasar yang berlaku pada tahun 2020 itu telah dimuatkan ke dalam buku teks mata pelajaran sains Tingkatan 5 dan video tersebut turut menjadi bualan hangat terutamanya dalam kalangan pelajar Tingkatan 5 yang akan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada tahun ini.

Terkejut wajah korona di muka surat pertama

Detik-detik itu telah dirakamkan oleh salah seoraang pengguna akaun TikTok yang juga merupakan pelajar Tingkatan 5 tahun ini.

Rasa berkobar-kobar ke tidak pelajar-pelajar batch 03 nak masuk kelas nanti? Seronok belajar benda baru ni. Walau apapun diharapkan semua pelajar sentiasa menjaga diri dan patuh SOP di luar sana kerana kebolehjangkitan virus ini sangat tinggi apabila berada di luar yang terdedah dengan ramai orang.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen