Adik kahwin dulu, kakak tahan sebak pada majlis persandingan

Semakin hari kita semakin membesar, melewati fasa itu kita akan melihat seorang demi seorang adik beradik keluar tinggalkan rumah atas urusan kerja , sudah berkahwin dan sebagainya. Hal ini menyebabkan keadaan di dalam rumah tiada lagi gelak tawa dan gurau senda antara adik beradik seperti dahulu.

Namun itulah lumrah hidup, kini masing-masing tunggu giliran pula untuk bertemu dengan jodoh. Lambat atau cepat kita pasti akan melalui fasa itu tanpa melihat pangkat kakak atau abang, kebiasaannya adik yang paling muda akan bertemu jodoh dulu.

Begitulah nasib yang terjadi oleh seorang wanita ini apabila adiknya bertemu jodoh terlebih dahulu sebelum dia.

Duka dalam bahagia

Melihat adiknya yang sudah selamat bergelar isteri, timbul pula rasa sedih mengenangkan nasib diri sendiri yang masih berstatus bujang.

Tidak semena-mena, video yang dikongsikan olehnya itu terakam situasi di mana dia menitiskan air mata.

Tetap mendoakan yang terbaik

Walauapapun, menurut wanita itu lagi dia akan tetap selalu mendoakan yang terbaik untuk kebahagiaan adiknya.

Di kesempatan itu, mengintai di ruangan komen rata-ratanya tidak ketinggalan untuk memberi kata-kata semangat buat pemilik akaun Tik Tik tersebut supaya terus kuat dan percaya pasti ada rezeki untuknya di lain waktu.

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen