Tak sampai hati tengok bawa barang berat tengah panas, tindakan wanita ini jadi tauladan

Sejak pelaksanaan PKP 2.0, orang ramai tidak lagi dibenarkan untuk merentas negeri. Perkara itu pastinya memberi kesan kepada sebahagian keluarga di luar sana yang tidak dapat mengubati rindu mereka bersama insan tersayang ditambah pula lagi apabila orang tua mereka tidak mempunyai telefon pintar untuk berkomunikasi.

Sebagai orang tua, pastinya mereka sunyi dan mungkin itu jugalah yang dirasai oleh sepasang suami isteri ini yang barangkali jauh daripada anak-anak dan dalam masa yang sama tidak punya kenderaan untuk bergerak ke mana-mana.

Berikut adalah video yang dirakam oleh seorang pengguna Tiktok yang dikenali sebagai Athirah Zahari yang memaparkan sepasang suami isteri yang sudah lewat usia berjalan kaki di bawah terik mentari sambil membawa barang yang kelihatannya berat.

'Tak sampai hati nak biarkan mereka terus berjalan'

Tersentuh hati melihat sepasang suami isteri itu lalu Athirah mengambil keputusan berhentikan kereta bagi menumpangkan mereka yang ingin pulang ke rumah.

'Teringin nak tolong orang macam ni'

Video tersebut meraih perhatian ramai warganet yang rata-ratanya turut tersentuh dengan nasib pasangan berkenaan sekaligus memberi dorongan kepada mereka untuk saling menghulurkan bantuan kepada mereka yang berkemampuan.

Di sebalik ribuan komen itu, pastinya dalam kalangan mereka juga mempunyai cita-cita ingin membantu insan-insan seperti mereka. Syukur Allah masih letakkan kita dalam kalangan hamba-hambanya yang suka berbuat kebaikan.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen