Kongsi foto 'honeymoon', warganet pertikai cara 'instafamous' rentas negeri

Umum sedia maklum bahawa aktiviti rentas negeri masih tidak lagi dibenarkan meskipun kerajaan telah memaklumkan beberapa negeri berada dalam kawasan zon hijau kecuali mempunyai urusan penting dan disertakan dengan permit merentas negeri dari balai polis.

Hal ini adalah bagi mengekang penularan wabak Covid-19 memandangkan Malaysia masih baru dalam mencatat kes harian yang menunjukkan kadar penurunannya.

Rentas negeri untuk 'honeymoon'

Pun begitu, timbul pula isu berkenaan dengan seorang 'instafamous' ini setelah dia memuat naik gambar-gambarnya dan suami berbulan madu sekaligus mencetuskan persoalan caranya merentas negeri dengan menggunakan alasan seperti itu.

Perkara ini terus menjadi bualan warga Twitter susulan kejadian tersebut yang menganggap alasan seperti itu tidak relevan tetapi boleh digunakan untuk tujuan merentas negeri walhal masih ramai lagi yang mempunyai urusan penting untuk rentas negeri tetapi tidak memperoleh budi bicara dan sebagainya.

'Tak payahlah semua nak bagitahu'

'Dia yang tak sensitif'

Di samping itu, ada juga yang menyalahkan pihak berkuasa di atas kebenaran tersebut yang dianggap tidak munasabah tetapi orang ramai membidas kenyataan tersebut sekaligus mengatakan bahawa 'instafamous' tersebut yang tidak menjaga 'privacy' sendiri dengan mewar-warkan di media sosial dan menganggap dia tidak sensitif berhubung perkara tersebut.

 

'Orang lain jadi mangsa'

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen