Lembik tak nak menyusu, bayi 18 hari alami organ gagal berfungsi lepas dicium ahli keluarga

Bayi yang baru lahir mempunyai daya tahan antibodi yang masih lemah. Justeru itu, orang ramai perlu ambil tahu dan ambil berat perkara ini kerana jika silap dengan mana-mana tindakan kita, bayi itu mungkin akan pergi buat selama-lamanya.

Menerusi perkongsian seorang doktor di Twitter yang bernama Ahmad Luqman Bukhari, beliau telah berkongsi kisah yang terjadi mengenai salah seorang pesakitnya yang berdepan dengan detik cemas apabila bayinya yang baru berusia 18hari menunjukkan tindak balas yang mencurigakan.

Perubahan bayi selepas dicium

Menurut doktor itu, bayi tersebut mengalami masalah pernafasan dan sebahagian organ badannya gagal berfungsi dan setelah diperiksa rupanya bayi itu mengalami jangkitan virus Herpes yang tersebar melalui ciuman.

'Jangkitan kuman'

'Nasihat buat orang ramai'

Di samping itu, beliau turut memberi pesanan dan juga peringatan bukan sahaja kepada ibu bapa bahkan untuk orang ramai agar sentiasa beringat dan berhati-hati tentang perkara tersebut.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen