Pertama kali 'order', staf ambil kesempatan 'add on' bila diminta bantuan hingga capai harga tak masuk akal

 

Sejak semalam telah tular video yang menyaksikan dua orang sahabat meluahkan rasa terkejut apabila harga pesanan air jenama 'Starbucks' yang dibuat mencecah sehingga RM34.95 hanya untuk satu 'cup'.

 

Buat yang sudah kerap berurusan dengan kafe jenama tersebut pastinya sudah terbiasa dengan harga dan senarai menu yang ada di situ namun, berbeza pula situasinya dengan dua orang sahabat ini apabila itu merupakan kali pertama mereka ingin mencuba sekaligus meminta bantuan staf di kedai tersebut untuk memesan minuman.

Kejadian itu menjadi perhatian salah seorang warga Twitter yang merupakan seorang barista di salah sebuah kafe 'Starbucks' sekaligus simpati dengan nasib yang menimpa dua orang sahabat itu. Menurutnya, mana-mana staf yang mengambil pesanan pelanggan tidak sepatutnya berbuat demikian sebaliknya perlu bersikap jujur apabila diminta bantuan.

Muat naik 'posting' tersebut menerima lebih daripada 2 ribu ulang kicau dan ruangan komen turut dipenuhi dengan komen yang menceritakan pengalaman mereka sebagai pelanggan jenama kafe tersebut.

'Kesian dia'

 

'Staf suka push'

 

'Selalu jumpa yang over'

'Pernah kena gelak'

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen