Mengaku beza mazhab, tindakan wanita makan secara terbuka terima kecaman

Bagi kaum perempuan, mereka diberi keistimewaan oleh Allah iaitu pencualian untuk mengerjakan mana-mana ibadah wajib seperti berpuasa atau mendirikan solat jika datang bulan.

Pun begitu, tidak seharusnya kita mempamerkan perkara tersebut kepada orang ramai misalnya makan secara terbuka di khalayak ramai pada bulan puasa kerana itu akan mengundang rasa kurang enak di mata bangsa lain lagi-lagi apabila melihat wanita tersebut memakai tudung.

Tular video makan di tempat terbuka

Bagaimanapun, itulah yang terjadi apabila satu video telah tular di media sosial hari ini yang menyaksikan sekumpulan wanita sedang makan secara terbuka di sebuah restoran cina.

Memang tak dinafikaan bahawa video tersebut menerima pelbagai kecaman kerana menerusi video tersebut salah seorang daripada wanita terbabit mengakui bahawa dia mengikut mazhab lain yang membezakan puasanya dengan puasa umat Islam yang lain.

Sehingga kini video tersebut telah ditonton oleh ribuan warga Facebook sekaligus membanjiri ruangan komen dengan pelbagai pendapat.

'Ini Singapura bukan Malaysia'

'Berbeza mazhab'

'Boleh timbul salah faham'

'Tak patut makan secara terbuka'

 

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen