Sedih ibu mengadu tiada pelanggan, anak terus 'buka langkah' bantu promote, syukur ramai 'support'

Umum sedia maklum, susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) secara menyeluruh ini ramai yang terkesan terutamanya peniaga dan tak terkecuali  pekerja di sektor perindustrian.

Justeru itu, bagi meneruskan kelangsungan hidup ada yang mulai berjinak-jinak dengan perniagaan secara atas talian untuk menjana pendapatan sendiri dan tak kurang juga yang ingin membantu suami namun, cabaran meniaga secara atas talian ini memang banyak dan jelas sekali antaranya adalah lambakan pesaing.

'Sedih tak ada pelanggan'

Begitulah juga yang dilalui oleh seorang peniaga online ini yang mana kisah tersebut telah dikongsikan oleh anaknya di laman Twitter apabila tiada seorang pelanggan pun membeli pewangi yang dijual ibunya sehingga dia mengambil keputusan untuk mengenakan 'free shipping' kepada setiap pembeli.

Anak jadi pelanggan pertama sebelum promote di Twitter

Sebagai seorang anak, tidak mungkin dia sanggup membiarkan ibunya dilanda keresahan dan kebimbangan gara-gara tiada pelanggan ditambah pula mereka berjauhan antara satu sama lain.

Justeru itu, dia menjadi pelanggan pertama ibunya sebelum membantu menghebahkan produk jualan ibunya di Twitter.

Syukur, tak menang tangan order masuk

Menurut pemilik akaun @shewashandsome, dia tidak menyangka produk pewangi ibunya kini semakin mendapat sambutan sehingga tidak menang tangan dibuatnya.

'Moga yang support dimurahkan rezeki'

Begitulah kebaikan media sosial ini, selain dapat menjadi medium pengiklanan ia juga dapat memberi manfaat kepada orang lain.  Moga perniagaan ibunya bertambah maju dan semua pelanggan yang membeli dimurahkan rezeki.

 

'Bangga orang sentiasa support'

'Moga perniagaan terus berjaya'

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen