"Suasana biasa di Masjidil Haram..." -Dr.Zulkifli al-Bakri jawab isu bawa selipar masuk masjid

Seorang pengguna Twitter telah membangkitkan satu isu yang mempersoalkan tindakan sebuah masjid yang membenarkan orang ramai membawa masuk selipar dan kasut ketika sesi pengambilan vaksin.

 

'Kenapa tak letak dekat luar?'

Hantaran tersebut dimuat naik oleh individu yang dikenali sebagai @delliah sekaligus meminta penjelasan atau pandangan daripada Menteri Hal Ehwal Agama Islam iaitu Datuk Dr Zulkifli Mohamad al-Bakri berkenaan situasi tersebut.

 

 

Bagaimanapun, selipar tersebut telahpun dimasukkan ke dalam plastik terlebih dahulu sebelum membawa masuk ke dalam masjid.

'Itu suasana biasa di Masjidil Haram'

Susulan itu, Dr. Zulkifli menjawab sekaligus mengulas lanjut tentang perkara tersebut bagi mengelakkan kekeliruan membabitkan orang ramai dengan kejadian yang berlaku di Masjid Darul Hana, Kucing, Sarawak.

"Selipar/kasut dalam plastik dan dibawa bersama dalam masjid adalah suasana biasa di Masjidil Haram dan Masjid Nabawi."

-Dr.Zulkifli-

'Tak ada isu jadi isu'

Selain itu, meninjau pula ke ruangan komen rata-ratanya kelihatan jelas dengan pencerahan daripada Dr.Zulkifli berkenaan situasi tersebut sekaligus meminta orang ramai berhati-hati sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh membawa kepada fitnah dan sebagainya.

'Otak letak kat kepala'

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen